Multiparameter delta p transmitter - fad meting

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Multiparameter delta p transmitter - fad meting

Onlangs hebben we een multiparameter delta P transmitter geïnstalleerd om luchtdebiet te meten. Het gemeten resultaat komt niet overeen met onze eerste installatie. De eerste installatie met drukverschil over orifice, na enkele calculatie geeft dit een FAD (free air delivery). Het resultaat met de multiparameter transmitter is verschillend. De reden zou zijn omdat het éne een volumedebietmeeting is, het andere een massadebietmeting. Zijn er formules beschikbaar om het éne om te zetten naar het andere?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Multiparameter delta p transmitter - fad meting

Wat wordt bedoeld met een multiparameter delta P transmitter ? Één die niet alleen de delta P meet maar ook de druk en temperatuur? Of wat? Is er een internet site van dit instrument?

Waarover meet die multiparameter delta P transmitter het drukverschil? Over dezelfde orifice plaat als de oude transmitter? Of wat?

Volumedebietmeting omzetten in massadebietmeting kan met de dichtheid van het gas.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 2

Re: Multiparameter delta p transmitter - fad meting

Ik heb nog wat verder gezocht. Ik vermoed dat het probleem komt van het feit dat de flow computer debieten geeft in normaal liter per seconde, dus massa.

Om dit terug naar volumedebiet te verrekenen, heb ik temperatuur en druk nodig. Klopt dit?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Multiparameter delta p transmitter - fad meting

Om normaal liter per seconde om te rekenen naar het werkelijke volumedebiet is inderdaad temperatuur en druk nodig.
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer