Springen naar inhoud

Multiparameter delta p transmitter - fad meting

• Log in om te kunnen reageren

koenstekene

koenstekene

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 september 2009 - 08:33

Onlangs hebben we een multiparameter delta P transmitter geÔnstalleerd om luchtdebiet te meten. Het gemeten resultaat komt niet overeen met onze eerste installatie. De eerste installatie met drukverschil over orifice, na enkele calculatie geeft dit een FAD (free air delivery). Het resultaat met de multiparameter transmitter is verschillend. De reden zou zijn omdat het ťne een volumedebietmeeting is, het andere een massadebietmeting. Zijn er formules beschikbaar om het ťne om te zetten naar het andere?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 08 september 2009 - 11:34

Wat wordt bedoeld met een multiparameter delta P transmitter ? …ťn die niet alleen de delta P meet maar ook de druk en temperatuur? Of wat? Is er een internet site van dit instrument?

Waarover meet die multiparameter delta P transmitter het drukverschil? Over dezelfde orifice plaat als de oude transmitter? Of wat?

Volumedebietmeting omzetten in massadebietmeting kan met de dichtheid van het gas.
Hydrogen economy is a Hype.

koenstekene

koenstekene

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 september 2009 - 13:58

Ik heb nog wat verder gezocht. Ik vermoed dat het probleem komt van het feit dat de flow computer debieten geeft in normaal liter per seconde, dus massa.
Om dit terug naar volumedebiet te verrekenen, heb ik temperatuur en druk nodig. Klopt dit?

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 08 september 2009 - 16:16

Om normaal liter per seconde om te rekenen naar het werkelijke volumedebiet is inderdaad temperatuur en druk nodig.
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures