Springen naar inhoud

IDEE: uitbreiding taalwetenschappen.

• Log in om te kunnen reageren

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juli 2005 - 12:48

Zou het geen goed idee zijn om bij rubriek Taalwetenschappen, een uitbreiding te geven, met de onderwerpen: Latijn, Grieks, Armeens (vooral klassieke taalwetenschap). Verder zou het een uitdaging zijn om deze verder uit te bouwen met het lezen en vertalen van klassieke schrift, zoals het spijkerschrift, woordenboekenlijst e.d.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juli 2005 - 14:21

Wat bedoel je precies? Deze onderwerpen kun je nu ook al aansnijden binnen Taalwetenschappen. Je zou dan de specifieke taal tussen vierkante haken in de titel kunnen zetten, bijvoorbeeld: '[Latijn] Vertaling Aeneis'.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juli 2005 - 14:36

Ik denk dat je (alexander) bekend bent met het wetenschapsforum's drijfveer voor uitbreiding. Ten eerste moet er genoeg vraag naar zijn. En ten tweede moet het blijken dat het huidige onderwerp waar het nu onder valt, te druk is, waardoor het onderwerp waar jij een speciaal forum voor wil maken niet uit de doeken komt. Dit alles om het overzichtelijk te houden, en de verschillende wetenschappelijke onderwerpen goed in te delen.

Natuurlijk waardeer ik je inzet om er iets leuks van te maken. Maar ik ben van mening dat de dode talen best goed tot hun recht komen als zij in het taalwetenschap forum worden behandelt.

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juli 2005 - 14:47

Ik denk dat je (alexander) bekent bent met het wetenschapsforum's drijfveer voor uitbreiding. Ten eerste moet er genoeg vraag naar zijn. En ten tweede moet het blijken dat het huidige onderwerp waar het nu onder valt, te druk is, waardoor het onderwerp waar jij een speciaal forum voor wil maken niet uit de doeken komt. Dit alles om het overzichtelijk te houden, en de verschillende wetenschappelijke onderwerpen goed in te delen.

Natuurlijk waardeer ik je inzet om er iets leuks van te maken. Maar ik ben van mening dat de dode talen best goed tot hun recht komen als zij in het taalwetenschap forum worden behandelt.

Daar ben ik met je eens, dat er zeker genoeg vraag naar is, als je het goed vind zal ik gaan vissen. 8)

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juli 2005 - 16:32

Als voorlopige differentiatie kun je alvast voorstellen (en zelf doen) wat Cassanne ook al voorstelde: de methode van Huiswerk.
Rechte haken gebruiken, dus "[Taal] onderwerp".
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juli 2005 - 20:56

Als voorlopige differentiatie kun je alvast voorstellen (en zelf doen) wat Cassanne ook al voorstelde: de methode van Huiswerk.  
Rechte haken gebruiken, dus "[Taal] onderwerp".

Ik heb al inmiddels mijn hengeltje uitgegooid in de hoop dat ik iets zal vangen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures