[fysica] kernenergie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 22

[fysica] kernenergie

clip_image002.gif
clip_image002.gif (32.92 KiB) 216 keer bekeken
kan er mij iemand zeggen wie op deze foto staat want ik heb het net al afgezocht maar iik vind het niet. hij zou iets te maken moeten hebben met kernenergie????

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: [fysica] kernenergie

Volgens mij is het (een wat jongere) Richard Feynman. Vergelijk maar eens met deze foto:

Afbeelding

Berichten: 22

Re: [fysica] kernenergie

bij nader onderzoek denken we dat het niet klopt we hebben bij onze taak 2 deatums over 1950 en 2000. 1950 zou eventueel het neutrale pion zijn.

de vraag blijft wie is de bekende geleerde op de foto?

dankje voor de moeite

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [fysica] kernenergie

Mijn eerste gedachte is Murray Gell-Mann, maar het is lastig een goed gelijkende foto te vinden.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: [fysica] kernenergie

Mijn eerste gedachte is Murray Gell-Mann, maar het is lastig een goed gelijkende foto te vinden.
Ik heb de foto nog eens bekeken en volgens mij is het inderdaad Murray Gell-Mann.

@bergerski: Murray Gell-Mann is degene die het begrip quark in de natuurkunde geïntroduceerd heeft. Hij is ook de ontdekker van het omega min-deeltje, waarbij hij uit quarks opgebouwde deeltjes in een piramidevorm rangschikte volgens een principe dat hij de achtvoudige weg noemde, een door hem aan het boeddhisme ontleende term.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Berichten: 22

Re: [fysica] kernenergie

Dat kan inderdaad maar gell-mann hadden we hierbij geplaatst.

kunne ze alletwee Gell-mann zijn of is deze iemand anders ????
Untitled_1.jpg
Untitled_1.jpg (18.08 KiB) 215 keer bekeken

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: [fysica] kernenergie

bergerski schreef:Dat kan inderdaad maar gell-mann hadden we hierbij geplaatst.

kunne ze alletwee Gell-mann zijn of is deze iemand anders ????[attachment=4208:Untitled_1.jpg]
Hier zie je in ieder geval wel Murray Gell-Mann, die gisteren overigens 80 werd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Murray_Gell-Mann
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer