Springen naar inhoud

[Nederlands / Literatuur] Verklaring begrippen

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 05 juli 2005 - 17:20

aangezien niemand reageert op de 'non-technische' forum kom ik maar hier met mijn vraag??

ik heb morgen een PW literatuur...
ik heb een paar vragen over een 'paar' begrippen, namelijk: open plekken en hoe ontstaan ze, het begrip 'literatuur' en 'lectuur', 'proza', 'intertekstualiteit', 'kunstgreep', 'fabel en sujet', 'samenhang', 'verhaallijnen', 'thematiek', 'verhaallaag' en 'motief'.........

dat is behoorlijk wat en ik zou het erg op prijs stellen als iemand deze algemeen kon uitleggen..... :wink:

alvast bedankt :shock:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juli 2005 - 17:25

Ten eerste: ťťn keer posten is genoeg, maar in Huiswerk zal het idd beter tot zijn recht komen. De andere threads zijn ondertussen trouwens verwijderd.
Ten tweede: post je nieuwe thread in Huiswerk tussen rechte haken en geef je topictitel een passende naam dat de inhoud van je post goed weerspiegelt.
Ten derde: een beetje geduld mag wel hoor! Niemand hier kan er wat aan doen dat jij in tijdsnood zit dat je morgen al proefwerk hebt.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

• Gast

Geplaatst op 05 juli 2005 - 17:28

Ten eerste: ťťn keer posten is genoeg, maar in Huiswerk zal het idd beter tot zijn recht komen. De andere threads zijn ondertussen trouwens verwijderd.
Ten tweede: post je nieuwe thread in Huiswerk tussen rechte haken en geef je topictitel een passende naam dat de inhoud van je post goed weerspiegelt.
Ten derde: een beetje geduld mag wel hoor! Niemand hier kan er wat aan doen dat jij in tijdsnood zit dat je morgen al proefwerk hebt.

Ten eerste: ik ben hier nieuw
Ten tweede: ik heb geduld.... maar ik kan nie tot morgen wachten dus mijn geduld is beperkt...

ik stel forums als deze zeer op prijs, want hier hebben jongeren echt iets aan... en daar probeer ik er ook een van te zijn

Comm

Comm

• >100 berichten
  • 128 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juli 2005 - 18:18

Misschien is het toch een goed idee om deze begrippen op te zoeken op het net. Kan me niet voorstellen dat hier niks over te vinden is.

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juli 2005 - 18:44

Misschien is het toch een goed idee om deze begrippen op te zoeken op het net. Kan me niet voorstellen dat hier niks over te vinden is.

Inderdaad, bijvoorbeeld: http://nl.wikipedia....ertekstualiteit
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures