Stoom

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 8

Stoom

Is er iemand die een idee heeft over wat de gangbare kostprijs is voor het produceren van 1 kg stoom? Ik heb ergens terug gevonden dat dit 0,02€/kg zou bedragen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Stoom

Hangt er ook wel behoorlijk van af bij welke temperatuur en druk dat moet worden afgeleverd.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8

Re: Stoom

De stoom is aan 10 bar. Maar onze stoomketels zijn niet meer van de recentste.

mvg,

mvbeoefenaar

Berichten: 3

Re: Stoom

wij verbruiken zo'n 700kg/u Ik meen me te herinneren dat als we 50kg minder gingen gebruiken we zo'n 30 tot 40 duizend zouden besparen op jaarbasis. dat is toch zo'n 40 cent de kg. betreft een ketel van 8 bar. Ik weet het niet zeker of het klopt. Heb het zelf niet gechecked

Berichten: 8

Re: Stoom

wij verbruiken zo'n 700kg/u Ik meen me te herinneren dat als we 50kg minder gingen gebruiken we zo'n 30 tot 40 duizend zouden besparen op jaarbasis. dat is toch zo'n 40 cent de kg. betreft een ketel van 8 bar. Ik weet het niet zeker of het klopt. Heb het zelf niet gechecked
Als ik goed reken: 50(kg/u)*24(uur/dag)*220(werkdagen/jaar)=264000kg/jaar dan kom ik max. op 40000 (euro/jaar)/264000(kg/jaar) of 15 cent/kg. Maar zelfs dat lijkt mij veel.

Reageer