Springen naar inhoud

[scheikunde] bepalen van stolpunt

• Log in om te kunnen reageren

nielsiej12

nielsiej12

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 september 2009 - 14:33

Beste mensen,

Ik moet een opstel schrijven over het bepalen van een stollingspunt, met tabel en grafiek. Hier staan ook een aantal vragen bij, waar ik niet helemaal uitkom.

1. Leg uit of palmitinezuur en zuivere stof of een mengsel is

2. Leg uit of kaarsvet een zuivere stof of een mengsel is

3. Zal ieder stof bij dezelfde tempeartuur stollen

Nu heb ik het op internet opgezocht en daar staat dat als de lijn blijft doorlopen het een mengsel is, en als het stopt bijv. bij water vriest bij 0 graden celsius. het een zuivere vloeistof is.

Nu zeggen ze dat palmitinezuur een zuivere stof is, en kaarsvet een mengsel is, terijl dat niet overeen komt met mijn tabel en grafiek. :eusa_whistle:

Bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 september 2009 - 15:38

zet die grafieken dan eens in een gifje en plaats ze hier? Want je woordelijke uitleg is voor meerdere interpretaties vatbaar, dus daarmee redden we het niet.

Alles over afbeeldingen plaatsen op dit forum vind je in het helpitem Berichtopmaak: afbeeldingen
Onder de HELPknop linksboven in de index vind je wel meer mogelijk nuttige opmaaktips.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures