probleem op dit forum

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

probleem op dit forum

Als ik een vraag stel op dit forum. dan krijg ik meestal een antwoord waar ik ook wat mee kan, en dat is mooi, maar soms krijg ik een antwoord waar ik de ballen niet van snap.

Dan mis ik een stuk theorie waarvan de antwoord gever er van uit gaat dat ik die wel beheers.

En wie verteld mij dat de topic starter iets aan mij antwoord heeft(als ik tenmiste zelf zeker weet dat het klopt) over sommige onderwerpen waarvan je toch al wel het één en ander moet snappen?


weet iemand geen methode die voorkomt dat dit probleem niet meer voor doet zonder dat iedereen zijn natuurkunde boek moet over schrijven?


(of kom ik hier gewoon bij het nut van de minicursusen uit?)(dan hebben we er nog een hoop nodig)(toeval)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: probleem op dit forum

Dan kom je vaak wel uit bij het idee van een minicursus. Echter hier gaat flink wat tijd in zitten. Deze worden dan ook alleen gemaakt voor onderwerpen waar vaak vragen over worden gesteld. Dus mocht je je geroepen voelen om een minicursus te schrijven. Ga je gang :shock: (wel even een paar mede schrijvers vinden)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: probleem op dit forum

ik zit al bij de groep voor minucursus schrijvers....

we doen het over electromagnetisme.

Maar het vordert niet zo veel meer,maar dat is een andere discussie

Berichten: 151

Re: probleem op dit forum

Waar ik mij nog het meest aan erger is het slechte Nederlands.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: probleem op dit forum

"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 151

Re: probleem op dit forum

Dank je Wouter_Masselink,


Ik had deze thread nog niet gezien. Ik ben blij dat er meer mensen denken als ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 218

Re: probleem op dit forum

Ik ken dit forum nog niet lang, maar ik heb exact hetzelfde gevoel Antoon ;) Ik wens voortdurend dat ik maar al een studie Fysica gedaan had :shock:

Ik zou het ideaal vinden om iedere keer dat ik iets niet begrijp, uitleg te vragen (desnoods in een nieuwe topic/ pm), maar ik vrees dat men dat niet erg op prijs zou stellen...

Gelukkig blijven er nog genoeg heel interessante topics over.


Een ideetje zou misschien zijn om in elke forumcategorie een beknopte lijst met websites beschikbaar te maken waar je kunt bijleren over de onderwerpen die daar besproken worden. Dus geen nieuwssites of zo, maar theoriesites die alles beknopt en eerder eenvoudig uitleggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: probleem op dit forum

Het probleem is echter geen probleem. Het zou erger zijn als je altijd alles al snapte, en dus het niveau van het forum te laag is.


Om iets te leren moet je toch ook zelf inspanningen doen. Je zegt zelf, zijn er geen websites op het internet die de dingen goed uitleggen. Ja die zijn er, dus als je iets niet snapt, ga dan eerste even googlen over het onderwerp (het help als je engels kan) en zoek zoveel mogelijk bronnen op. Als je het dan nog niet snapt, kun je altijd een post posten. Je weet immers er al heel wat van. Mensen zijn veel meer bereidt je in de goede richting te helpen als ze zien dat je er zelf al veel tijd in hebt gestopt.

Gebruikersavatar
Berichten: 218

Re: probleem op dit forum

Zo ga ik inderdaad te werk momenteel. De minicursussen heb ik ook al eens doorgenomen, al zal een tweede lezing geen kwaad kunnen ;)


De reden dat ik op dit forum blijf rondhangen is omdat het niveau zo hoog ligt en omdat er niet gespammed wordt, nog maar weinig forums gezien zoals dit :shock:


Je hebt gelijk dat men ook eens zelf moet neuzen op het internet, maar de ene site is handiger dan de andere, en soms duurt het even eer je die vindt (of kom je die gewoon niet tegen). Ik zou zo'n lijst wel plezant vinden, al is het geen must.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: probleem op dit forum

Wezel schreef:Zo ga ik inderdaad te werk momenteel. De minicursussen heb ik ook al eens doorgenomen, al zal een tweede lezing geen kwaad kunnen ;)  


De reden dat ik op dit forum blijf rondhangen is omdat het niveau zo hoog ligt en omdat er niet gespammed wordt, nog maar weinig forums gezien zoals dit :shock:  


Je hebt gelijk dat men ook eens zelf moet neuzen op het internet, maar de ene site is handiger dan de andere, en soms duurt het even eer je die vindt (of kom je die gewoon niet tegen). Ik zou zo'n lijst wel plezant vinden, al is het geen must.
ja het een een super goed forum, ik stond ook versteld hoe goed het werkt.

Petje af voor de directie.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: probleem op dit forum

Antoon schreef:ja het een een super goed forum, ik stond ook versteld hoe goed het werkt.

Petje af voor de directie.
Nou, namens ons allen, bedankt! :shock: Al moet ik zeggen: er is geen directie. Het forum is gewoon door een individu opgestart en inmiddels zit er een team van vrijwilligers achter (zie gebruikersgroep moderators) om het geheel in goede banen te houden. Het is dus meer een geescaleerde hobby in plaats van een bedrijf met een directie. Veel knusser toch?!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 218

Re: probleem op dit forum

Eigenlijk staan er al enige links in de FAQ-post van elke forumcategorie. Die mogen waarschijnlijk wel aangevuld worden met nog meer handige links? Eventueel kan men in elk forum een post maken waarin iedereen de beste links uit zijn favo's kan geven, voor zover die relevant zijn natuurlijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: probleem op dit forum

Ik zit eigenlijk ook met dat probleem. Maar ik ben een 3e klas havo'er. Dus het is waarschijnlijk erg vermoeiend om alles aan mij uit te moeten legen. :shock: . En die minicursissen zijn zo saai dat ik die niet voor mijn plezier ga doen. Ja mischien is het wel eens leuk om er naar te kijken als ik echt een een natuurkunde bui ben.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: probleem op dit forum

Ik denk dat wij het allemaal geen enkel probleem vinden om iets uit te leggen. Ik kan je iig zeggen Antoon, Wezel of eew, als jullie een vraag hebben, kan je me gerust PB'en, en misschien weet ik het antwoord. Er kunnen een aantal dingen gebeuren


1: Geen tijd, en antwoord niet. Is niet uit ergernis maar geen tijd (kleine kans daarop, want ik vind het te leuk)


2: Ik vind het een vraag die duidelijker uitgelegd wordt in de Wikipedia of al een thread heeft op het forum, maar jullie frequente bezoek kennende zullen jullie de zoekfunctie al gebruikt hebben dan. In dat geval verwijs ik door.


3: Ik leg het uit.


4: Ik snap het zelf niet, zoek het uit, en leg het dan uit, en heb zelf ook weer wat geleerd,


5: Ik ben er echt te dom voor en verwijs je door naar een Elmo of TD voor hun dingen.


Maar als je ergens tegen aanloopt kan je het altijd pb'en. Kwil misschien leraar worden, dus is een mooie oefening :shock: .
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: probleem op dit forum

Nou hoop ik eigenlijk dat jullie niet gaan PB'en, want daar hebben alle andere gebruikers niets aan. En we vinden het allemaal leuk om wat te leren (of wat uit te leggen)!
Never underestimate the predictability of stupidity...

Reageer