Studie kiezen

Reageer
Berichten: 4

Studie kiezen

Heey,

Ik zit ondertussen alweer in vwo 6, en het wordt onderhand wel tijd om een studie te kiezen. Nu heb ik geen idee wat ik wil gaan doen, en vind ik het lastig een studie te vinden die bij mijn interesses&kwaliteiten past. Ik heb een NG profiel met natuurkunde,scheikunde biologie economie & wiskunde A. Ik heb ook een tijdje wiskunde B gedaan, maar omdat ik wiskunde echt een verschrikkelijk vak vind en het ook niet mijn sterkste punt is ben ik overgestapt op wiskunde A. Dat gaat me een stuk makkelijker af. Vakken die mij goed af gaan en die me wel interesseren zijn biologie en economie. Ook vind ik engels erg makkelijk, maar niet echt boeiend. Vakken die ik totaal niet leuk vind zijn wiskunde en scheikunde. Het lijkt me leuk om later een baan te krijgen waar je met mensen om gaat. Dan wel in de vorm van omgaan, en niet in de vorm van verzorgen (maatschappijlijk werker, zieken verzorgen, drugsverslaafden laten afkicken). Verder is mijn grootste hobby muziek. Na zelf wat rond gespeurt te hebben was een van de studies die me wel wat leek communicatiewetenschappen. En dan vooral de kant die meer richting media gaat. Alleen weet ik nog niet echt wat ik met deze studie kan, en zijn een paar andere suggesties over studies waarvan jullie denken dat deze bij me passen natuurlijk altijd erg handig als vergelijkings materiaal.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze informatie, en alle suggesties zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt,

Jelle

Berichten: 128

Re: Studie kiezen

Ik zou naar een faculteit gaan waar dit gegeven wordt, en wat informatie opvragen, en ook spreken met een paar studenten.
Deel liever je eigen gedachten om zo je dwaasheid te tonen, dan iemand te citeren om zo wijzer te lijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Studie kiezen

Met mensen omgaan, niet in verzorging, houden van biologie... Doet bij mij toch snel een psychologie belletje rinkelen. Daarnaast zijn psychologie en rechten de studies die het meest worden gekozen als mensen niet weten wat ze willen, juist omdat het zulke brede opleidingen zijn (een keerzijde is dan wel weer dat er veel studenten afhaken, maar dat is te verwachten).
"Meep meep meep." Beaker

Reageer