Springen naar inhoud

Goede tutorials in autocad voor simpele tekeningen

• Log in om te kunnen reageren

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 september 2009 - 15:01

Ik ben op zoek naar goede tutorials in autocad voor simpele CAD tekeningen, bijvoorbeeld voor het maken van simpele vormen, met mogelijk hier en daar een schroef.

Het moet niet te diepgaand zijn omdat ik over het algemeen geen moeilijke 3D tekeningen hoef te maken.

Iemand een idee?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 september 2009 - 15:23

Heb je het dan over autocad 3D of autocad 2D?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 september 2009 - 15:56

euh.....

Beide? autocad 2007 heeft toch zowel een 2D als 3D functie?

We hebben op het werk alleen autocad2007 dus het zal met deze software moeten gebeuren. Ik kan geen andere software installeren, ook al is het gratis.

Judobreaker

Judobreaker

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 september 2009 - 10:44

Naar mijn weten heeft de standaard uitvoering van Autocad geen 3d mogelijkheden.
Misschien dat de allernieuwste versies daarvan verschillen.

Ik zelf werk in met Mechanical Desktop, daarvan heb ik twee versies, MechDesk 2008 en een andere oudere versie.
Bij die oudere versie zit meteen een standaard Autocad in het pakket en daar zitten dus geen 3d mogelijkheden in.
Voor de 3d mogelijkheden gebuik ik Mechanical Desktop.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2009 - 16:26

Autocad 2007 komt wel degelijk met een 'classic' 2D en een 3D workspace en je kunt vrij naadloos van 2D naar 3D springen.

Bijgevoegd is een idee van wat ik graag sneller en beter zou willen doen.

Bijlage  output.pdf   23,94K   107 maal gedownload

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2009 - 16:35

De snelheid van een cad programma zit 'm bij de kennis van de commandline (gaat sneller dan in een balk klikken) waarbij dan nog een geometrisch inzicht is vereist. Zo kan je razend snel vormen toevoegen door andere vormen aan te passen. Echte tutorial zijn daar niet over te vinden denk ik. Ik zal eens kijken of ik iets kan terugvinden van mijn cursusmateriaal.

PS: oefening baart uiteraard kunst.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2009 - 21:35

Nee, nee, ik bedoel niet zo snel. Ik gebruik het enkel misschien 1 dag in de maand, enkel om representatieve 3D tekeningen te maken, en om 3D vormen te maken dat door een CNC machine zullen worden gevormd.

Dus ik wel enkel een goede opbouw hebben van hoe te beginnen, een aantal best-practices en duimregels en dat is alles.

Ik ben nu een autocad newbie, ik wil een autocad beginneling worden.

christof_enigma

christof_enigma

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 september 2009 - 10:16

In SolidEdge zijn er heel wat prachtige tutorials ingebouwd, maar ik vermoed dat compatibiliteit tussen SolidEdge en Autocad zo ongeveer 0 is helaas.

pizza

pizza

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2009 - 09:24

Autodesk Inventor kan wel autocad 2d files (.dwg) openen en vervolgens kun je die kopiŽren naar een schets voor een 3d solid model (.ipt). Dat is handiger dan 3d modelleren in Autocad..

Veranderd door pizza, 29 september 2009 - 09:25

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures