Springen naar inhoud

Vijftig miljoen moleculen inmiddels geregistreerd

• Log in om te kunnen reageren

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 24 september 2009 - 16:53

Eerder deze maand maakte Chemical Abstracts Service, onderdeel van de American Chemical Society, de registratie van het vijftigmiljoenste molecuul bekend. De snelheid waarmee chemici nieuwe moleculen vinden of maken neemt duizelingwekkende vormen aan: 30.000 per dag.

http://www.kennislin...een-en-weer-een
Hydrogen economy is a Hype.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8790 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 september 2009 - 14:05

En dan vraag ik me nog af of ze alles wat gesynthetiseerd wordt daadwerkelijk opnemen.

Zeker bij farmaceutisch onderzoek worden vaak tig kleine varianten van een stof gemaakt voor verdere tests, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze iedere variant publiceren.
Victory through technology

Cartagena

Cartagena

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2009 - 19:08

En dan vraag ik me nog af of ze alles wat gesynthetiseerd wordt daadwerkelijk opnemen.

Zeker bij farmaceutisch onderzoek worden vaak tig kleine varianten van een stof gemaakt voor verdere tests, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze iedere variant publiceren.

Dat denk ik wel, want anders komen ze onmogelijk aan 30.000 / dag :eusa_whistle:

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8790 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 oktober 2009 - 23:36

Tja, gezien het aantal zou je denken van wel, maar waarom zou een farmaceut alle geteste structuren doorgeven aan CAS? Ik zie daar het belang niet zo van in, terwijl het toch best bewerkelijk moet zijn.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 oktober 2009 - 18:43

CAS is een archiverings-service. Ze houden van alle publicaties (waaronder ook patenten) de relevante gegevens bij, zoals auteurs, abstract en gesynthetiseerde moleculen. Alleen datgene dat daadwerkelijk wordt gepubliceerd, komt erin. Soms leent een molecuul zich gewoon niet voor de metingen die je in je hoofd had, dan heeft het ook weinig zin om daarover te publiceren.

Er zijn en worden dus wel degelijk meer moleculen gesynthetiseerd dan er gearchiveerd zijn.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 oktober 2009 - 21:00

Er worden gemiddeld genomen dus 30000 moleculen per dag gepubliceerd. :eusa_whistle:
"Meep meep meep." Beaker

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8790 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 oktober 2009 - 00:34

Dat is inderdaad wel een hele boel :eusa_whistle:

Anderzijds zal er ook veel geautomatiseerd gaan... bijvoorbeeld bij dna sequencing waarbij je mRNA kunt publiceren voor alle expressable stukjes, en eventueel ook nog het verwachtte eiwitproduct. De vraag is natuurlijk of het nut heeft al die dingen van een uniek ID nummer te gaan voorzien.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures