terrorisme in londen.

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 385

terrorisme in londen.

Ik weet niet wara het aan ligt, maar ik zie nog geen topic. Voor al zij die het nog niet zouden weten.

http://www.rtl.nl/financien/rtlz/livestrea...tream_805k.html

Londen aangevallen, 6-tal bussen geëxplodeerd.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: terrorisme in londen.

5 explosies in het metronetwerk en een explosie in een bus. Er zijn in ieder geval 2 doden gevallen.

Arabische zenders spreken van een aanslag door Al-Qaida, maar dit is hoogst speculatief.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 80

Re: terrorisme in londen.

nu weer londen. het houd ook nooit op... :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: terrorisme in londen.

nu weer londen. het houd ook nooit op... :shock:
Triest idd. Na 09/11 nu 07/07...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 87

Re: terrorisme in londen.

Wanneer zijn wij aan de beurt? Dit is toch te triest voor woorden?! Waar gaat het heen in de wereld??????????

Berichten: 107

Re: terrorisme in londen.

Wanneer zijn wij aan de beurt? Dit is toch te triest voor woorden?! Waar gaat het heen in de wereld??????????
We gaan de goede kant op hoor, we verbranden geen heksen meer, vallen de naburige steden niet aan, houden geen kruistochten meer en we houden ook al geen slaven meer.

Geweld hoort nou eenmaal bij de mensheid, en als je het grote geheel ziet, ze je dat ondanks zulke incidenten het relatief best goed gaat met "de wereld".

Volgens mij zijn we statistisch gezien al wel weer toe aan een grote oorlog!

Waar ik naar toe wil is dat ik vind dat uitspraken zoals "Waar gaat het heen in de wereld?" compleet de plank mis slaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: terrorisme in londen.

Waar gaat dat heen met het terrorisme. Ik begreep de motivatie voor de aanslagen in New York al niet, ik begreep Madrid niet, en ik begrijp al helemaal London niet.

Waarom zijn het burgerdoelen?

Berichten: 107

Re: terrorisme in londen.

DePurpereWolf schreef:Waar gaat dat heen met het terrorisme. Ik begreep de motivatie voor de aanslagen in New York al niet, ik begreep Madrid niet, en ik begrijp al helemaal London niet.  

Waarom zijn het burgerdoelen?
Omdat de terroristen democratische systemen aanvallen, dus bij een burgerdoel van je het gehele systeem aan. De publieke opinie beïnvloeden. Als ze een militaire basis hadden eengevallen of een helicopter uit de lucht hadden geschoten waarbij net zoveel doden waren gevallen was het "slechts" een puntje in het nieuws geweest, nu shockeerd het veel meer, dat kan je hier in de reacties al wel zien. Daarnaast heeft London natuurlijk net de OS binnengehaald, de beveiliging daarvan wordt nog wel een puntje van discussie nu.

Kort en reëel: Burgerdoelen zijn makkelijker en leveren meer op.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: terrorisme in londen.

inmiddels 33 doden en meer dan 350 gewonden

:?: :shock: ;)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: terrorisme in londen.

Maar wat levert het dan op?

Erkenning dat ze barbaren zijn, en dat als we ons niet bemoeien met hun zaken, ze een broeinest van terroristen zijn? Dit heeft echt niet het effect dat Westerse landen eerder uit Afghanistan of Irak trekken.

Volgens mij levert het alleen maar meer oorlogen op in moslimlanden. De westerse landen eisen dat moslimlanden terreur tegen gaan en hun geheime diensten vrij spel geven.

Het heeft volgens mij het tegenovergestelde effect.

Willen ze het openbaar vervoer raken omdat ze niet op tijd rijden? Of willen ze er voor zorgen dat mensen meer de auto nemen en meer saoudische olie drinken?

Gebruikersavatar
Berichten: 218

Re: terrorisme in londen.

Bij het zoeken naar motieven moet je volgens mij wel steeds rekening houden met hun deels andere denkwijze dan die van ons.

Misschien zijn ze zodanig gefrustreerd dat het westen zich gaat bemoeien met hun zaken en voelen ze zich bedreigd, zijn ze bang dat hun cultuur aangetast gaat worden. Misschien zijn ze opgegroeid met het idee dat via praten hun doel niet bereikt wordt.

Berichten: 107

Re: terrorisme in londen.

DePurpereWolf schreef:Maar wat levert het dan op?  

Erkenning dat ze barbaren zijn, en dat als we ons niet bemoeien met hun zaken, ze een broeinest van terroristen zijn? Dit heeft echt niet het effect dat Westerse landen eerder uit Afghanistan of Irak trekken.

Volgens mij levert het alleen maar meer oorlogen op in moslimlanden. De westerse landen eisen dat moslimlanden terreur tegen gaan en hun geheime diensten vrij spel geven.  

Het heeft volgens mij het tegenovergestelde effect.

Willen ze het openbaar vervoer raken omdat ze niet op tijd rijden? Of willen ze er voor zorgen dat mensen meer de auto nemen en meer saoudische olie drinken?
Wat hebben ze met Madrid bereikt? Groeiende weerstand tegen de oorlog wat uiteindelijk resulteerde in terugtrekking, en een politieke omslag.

In New York hebben ze ten eerste de economie een klap gegeven en daarnaast werkt het heel aanstekelijk op de 'zwevende terrorist', deze laat zich door zulke acties aansporen.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat zij denken dat de westerse werleld hun onderdrukt en hun mensen vermoord, bijvoorbeeld in palestina en Irak, een stuk vergelding dus.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: terrorisme in londen.

Er worden meer irakezen door eigen moslims gedood dan door amerikanen. Verder is het doel in Spanje misschien gelukt. Al vind ik het terugtrekken van een handvol militairen niet echt een succes. Daarnaast was dat niet de enigste reden waarom de Spanjaarden voor de oppositie hebben gestemt.

Over vergelding, zoals ik al zei, denk ik dat het vervolg missies in islamitische landen alleen maar in leidt, ook zullen welwillende islamitische landen worden aangspoort om terroristische netwerken op te rollen. Het brengt alleen veel meer druk op islamitische landen.

Je kunt een mening hebben, maar het is een grote stap om onschuldige omstanders te vermoorden, om aandacht voor je mening te krijgen.

Berichten: 125

Re: terrorisme in londen.

Volgens mij hebben deze acties alleen een tegenovergesteld effect.

Elke keer dat zo'n aanslag gepleegd wordt zie je in Europese landen de wereldleiders en de bevolking steeds meer naar elkaar toe trekken. Het gevoel van gelijkheid en broederschap tussen deze landen wordt eigenlijk alleen maar sterker en de wil om tegen deze moslim extremisten te vechten wordt alleen vastberadender en groter.

Volgens mij hebben Bush en Blair het helemaal goed; als deze moslim extremisten een oorlog willen hebben dan kunnen ze hem krijgen ook. Ze kunnen wel steeds burgers gaan opblazen, maar zodra onze militaire macht ingezet wordt maken ze zoals we gezien hebben in Irak geen schijn van kans.

Het ziet er naar uit dat deze terroristische organisaties tegenwoordig hun zogenaamde strijders naar het Westen toe sturen om hier schade aan te richten terwijl de bron zich in het midden-oosten bevind. Normaal gesproken ben ik een groot voorstander van vreedzame oplossingen, maar realistisch gezien is dat volgens mij niet haalbaar.

Ik zit toch wel met een dilemma; aan de ene kant heb ik niks tegen moslims, maar aan de andere kans wil ik geen enkel risico lopen om door zo'n idioot opgeblazen te worden. De dreiging is, zoals we nu kunnen zien, groot genoeg om me zorgen over mijn eigen veiligheid te moeten maken. Amsterdam is namelijk één van de mogelijke doelwitten en zit zoals op de televisie te zien is vol met extreme organisaties.

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: terrorisme in londen.

kakkerlak2009 schreef:Volgens mij hebben deze acties alleen een tegenovergesteld effect.  

Elke keer dat zo'n aanslag gepleegd wordt zie je in Europese landen de wereldleiders en de bevolking steeds meer naar elkaar toe trekken. Het gevoel van gelijkheid en broederschap tussen deze landen wordt eigenlijk alleen maar sterker en de wil om tegen deze moslim extremisten te vechten wordt alleen vastberadender en groter.

Volgens mij hebben Bush en Blair het helemaal goed; als deze moslim extremisten een oorlog willen hebben dan kunnen ze hem krijgen ook. Ze kunnen wel steeds burgers gaan opblazen, maar zodra onze militaire macht ingezet wordt maken ze zoals we gezien hebben in Irak geen schijn van kans.

Het ziet er naar uit dat deze terroristische organisaties tegenwoordig hun zogenaamde strijders naar het Westen toe sturen om hier schade aan te richten terwijl de bron zich in het midden-oosten bevind. Normaal gesproken ben ik een groot voorstander van vreedzame oplossingen, maar realistisch gezien is dat volgens mij niet haalbaar.

Ik zit toch wel met een dilemma; aan de ene kant heb ik niks tegen moslims, maar aan de andere kans wil ik geen enkel risico lopen om door zo'n idioot opgeblazen te worden. De dreiging is, zoals we nu kunnen zien, groot genoeg om me zorgen over mijn eigen veiligheid te moeten maken. Amsterdam is namelijk één van de mogelijke doelwitten en zit zoals op de televisie te zien is vol met extreme organisaties.
Wie wil hier eigenlijk oorlog hebben eh , wie gaat naar irak en daar mensen vermoorden om de olie ? dus nie zeggen dat de moslims oorlog willen hebben . Als amerikanen Irak aanvallen , dan vind ik het hun volste recht om amerika aant te vallen ( 11 septbember), niet dat ik er voorstander van ben , het kan niet anders.

Reageer