burgerlijk ingenieur

Moderator: Rhiannon

Reageer

burgerlijk ingenieur

Ik zit nu in 6 wetenschappen-wikunde (8u wiskunde/week) en ik dacht voor burgerlijk ingenieur te studeren. Kunnen jullie mij vertellen waar ik terecht kom als ik mijn studies burgerlijk ingenieur afgerond heb?

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: burgerlijk ingenieur

speciaal voor u een goeie site gevonden :shock: succes

http://www.kuleuven.ac.be/wordingenieur/

Berichten: 108

Re: burgerlijk ingenieur

Ikzelf zit met dezelfde situatie als de threadstarter maar ik had liever wat concretere informatie gehad

Ik ben namelijk momenteel bezig met de wiskunde van de voorbije jaren eens grondig te herhalen. Moet ik nu voornamelijk het accent leggen op het kunnen van de oefeningen? Of zijn de bewijzen ook zeer belangrijk om nog te kennen?

Hoogst waarschijnlijk hangt dit van prof tot prof af, dus moest het even kunnen dan liefst info van een (bijna) burgerlijk ingenieur uit de UGent

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: burgerlijk ingenieur

Ik weet van peterdevis (moderator) dat hij een burgelijk ingenieur mechanica is.

Misschien kun je hem vragen. of opdringen via een PB (deed ik ook)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: burgerlijk ingenieur

Helaas geen informatie van de UGent, maar wél up-to-date (dus sinds de BAMA, nu het bachelor in de ingenieurswetenschappen is).

Het blijft een toegepaste wetenschap natuurlijk. De wiskunde blijft er erg zwaar maar is minder theoretisch dan in de richting zuivere wiskunde, uiteraard. Het accent zal ook meer op het toepassen liggen en de te kennen stof ook met (lichtelijk) meer praktische toepasbaarheid. Louter leuke 'wiskundigheden' zonder al teveel concreet nut zul je in de ingenieurs-richting dus niet zien.

Los daarvan blijft wiskunde op universitair niveau in een wetenschappelijke richting ook erg theoretisch. Grosso modo kan je stellen dat er 50% op de theorie staat en 50% op de oefeningen, het hangt van de prof af of hij die eerste 50% ook puur gebruikt voor de theorie, dus de bewijzen van stellingen.

Reageer