Springen naar inhoud

Methylering

• Log in om te kunnen reageren

papaul87

papaul87

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 september 2009 - 22:15

dag mensen,

ik ben op zoek naar een methyleringsreactie in een zuur milieu van een vet.
voor de methylerings reactie heeft er eest een alkalische verzeping plaats gevonden met NaOH.

zou iemand mij mischien kunnen helpen waar ik deze informatie zou kunnen vinden.

alvast bedankt,

Paul

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ToonB

ToonB

• >250 berichten
  • 817 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 november 2009 - 00:56

het ingeven van methyleringsreactie (of methylation in het engels) en verzeping op google geven vele hits. kan me niet inbeelden dat er over verzeping weinig te vinden valt.

verzeping

het eindproduct in vorige link heeft een C met daarop een dubbel gebonden zuurstof, en 2 andere bindingen.

In deze link (methylering - engels) staat kort beschreven hoe een methyllithium hierop kan aanvallen en de methylering kan doorgaan.
"Beep...beep...beep...beep"
~Sputnik I

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8936 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 november 2009 - 14:33

methyllithium? Toch niet bij dit soort reacties. Bij vetten gaat het om en esterificatie tussen het vetzuur en methanol.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

ToonB

ToonB

• >250 berichten
  • 817 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 november 2009 - 14:59

Als je een carbonzuur laat reageren met een alcohol om te veresteren, is dat toch geen verzeping. (laat staan met NaOH)?

Kan je even wat verder verklaren Marco, want ik ben zelf niet meer mee in dit geval.
~Sputnik I

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8936 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 november 2009 - 15:12

Als je een carbonzuur laat reageren met een alcohol om te veresteren, is dat toch geen verzeping. (laat staan met NaOH)?

In de openingspost staat "voor de methylerings reactie heeft er eest een alkalische verzeping plaats gevonden met NaOH". Bij die reactie ontstaan de vetzuren, of liever gezegd, de vetzuurresten.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

ToonB

ToonB

• >250 berichten
  • 817 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 november 2009 - 18:40

ah ok in ben mee. Had de vraag anders geinterpreteerd.
post nr. 2 klopt bij deze inderdaad niet.
~Sputnik I

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures