Aansluiten infrarood massager van 230v/50hz op 110v/60 hz

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 6

Aansluiten infrarood massager van 230v/50hz op 110v/60 hz

Hey iedereen,

Ben net nieuw op het forum en zit met een probleem. Ik heb een infrarood apparaat gekocht voor een vriendin die in Amerika zit. Het probleem is echter dat de infraroodmassager (Bestron DMA200) op 230 V werkt en 50 HZ en in Amerika ze 60Hz hebben en 110V. Nu is mijn vraag of dit problemen zal opleveren als ze deze gaat aansluiten? Ik weet dat de interne spanning omhoog gaat maar zou dat in dit geval een probleem kunnen opleveren?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Aansluiten infrarood massager van 230v/50hz op 110v/60 hz

Het hangt er van af wat er allemaal in dat apparaat zit.

Als het b.v. alleen maar een infrarood gloeilamp is, dan zal die op de lagere spanning weinig meer doen, en is de frequentie onbelangrijk.

Zitten er ook motoren of transformatoren in, dan zullen die op de lagere spanning ook slechter functioneren. En je hebt de kans dat de afwijkende frequentie het juist functioneren belemmert.

Kortom, de vraag is alleen maar goed te beantwoorden als je weet hoe het apparaat is samengesteld.

Berichten: 6

Re: Aansluiten infrarood massager van 230v/50hz op 110v/60 hz

klazon schreef:Het hangt er van af wat er allemaal in dat apparaat zit.

Als het b.v. alleen maar een infrarood gloeilamp is, dan zal die op de lagere spanning weinig meer doen, en is de frequentie onbelangrijk.

Zitten er ook motoren of transformatoren in, dan zullen die op de lagere spanning ook slechter functioneren. En je hebt de kans dat de afwijkende frequentie het juist functioneren belemmert.

Kortom, de vraag is alleen maar goed te beantwoorden als je weet hoe het apparaat is samengesteld.
Nou het apparaat heeft een massage-functie: er zit dus een motortje in. Het motortje zal dan sneller gaan draaien. Transformatoren weet ik niet of deze erin zitten. Is er een oplossing voor verder om het apparaat te laten werken?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Aansluiten infrarood massager van 230v/50hz op 110v/60 hz

Het motortje zal dan sneller gaan draaien.
Waarom denk je dat? Hangt van het soort motor af.

En is het wel een motor, of is het een trilmagneet?

Gebruikersavatar
Berichten: 347

Re: Aansluiten infrarood massager van 230v/50hz op 110v/60 hz

Zijn er geen voedings adapters te koop?

Reageer