Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 711

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Eerste WorkUnit ingeleverd. Was 749 punten waard.
201 JohnB 749

Berichten: 422

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Spannend wordt het zeer zeker, ik schiet pas vanavond rond 20-21u terug in gang. Eer ik dan terug puntjes binnenlever, is er weer minimaal 2u voorbij. Dan moet dit nog opgenomen worden in de statistieken.

Dus WSF: wakker worden! Gisteren ocharme 5.050 punten... Dit maakt dat C!T op dit moment nog slechts 15.715 puntjes moet weten te overbruggen :eusa_whistle:
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 346

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Yoste schreef:Spannend wordt het zeer zeker, ik schiet pas vanavond rond 20-21u terug in gang. Eer ik dan terug puntjes binnenlever, is er weer minimaal 2u voorbij. Dan moet dit nog opgenomen worden in de statistieken.

Dus WSF: wakker worden! Gisteren ocharme 5.050 punten... Dit maakt dat C!T op dit moment nog slechts 15.715 puntjes moet weten te overbruggen :eusa_whistle:
Als je vanavond weer in gang schiet dan redt WSF het wel. die 15.000 punten maken we niet in een halve dag goed. Maar we komen in ieder geval in de buurt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Dus WSF: wakker worden! Gisteren ocharme 5.050 punten...
Ik bén wakker (alla, mijn computer dan toch) en bij mij hadden er gisterochtend dan toch weer een 900 moeten bijkomen. Alleen ligt er ergens een stats-server plat denk ik, want ik zie maar niks komen :eusa_whistle:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

zit ik nog eens goed in mijn logs te kijken....

Ik heb gisteren wat gedonder gehad met een beeldscherm dat maar niet aan wou. Computer met de knop aan en uit gezet diverse keren.

owhhh sugar.... ](*,)

Ik zat aan de 91 % , en na een paar herstarts is hij spontaan aan dezelfde hérstart, op 0%....

wu run gen clone, álles precies eender (alleen de teller terug op 0)

Niks ingeleverd, 91% van 900 punten naar de eeuwige cybervelden :eusa_whistle:

plus, (niet goed opgelet) door dat gedonder is hij ook standaard loops gaan draaien, zonder SSE boost, zodat ik gisteren poepietraag gevouwen heb.

Wéér een les voor eenieder: sluit een standaard cpu-client bij voorkeur netjes af via het systray-icoontje voordat je je computer afsluit. En als je al wat gedonder hebt gehad, check dan even je logs of je na herstart van je computer niet op standard loops draait, want dat schiet niet echt op.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

[07:11:23] Preparing to commence simulation

[07:11:23] - Ensuring status. Please wait.

[07:11:40] - Looking at optimizations...

[07:11:40] - Working with standard loops on this execution.

[07:11:40] - Previous termination of core was improper.

[07:11:40] - Going to use standard loops.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

En hoe precies laat je hem dan die boost geven?

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Berichten: 703

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Door te kijken of hij standard loops gebruikt (zie je aan t stukje wat Jan postte),

en dan gewoon de core te sluiten en opnieuw op te starten.

Er is ook een bepaalde parameter die je aan de snelkoppeling kan toevoegen,

dan gebruikt hij altijd die SSE boost, maar ik weet niet uit mijn hoofd wat dat

precies is. Staat wel op de F@H site.

Berichten: 12.262

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Als m'n laptop al aanstaat draaien er meteen 3 of 4 programmas en ik heb gemerkt dat BOINC m'n CPU naar 100% doet gaan en dat alles snel warm wordt dan.
Sowieso heel erg oppassen met het doen van deze dingen op laptops!

Het CPU verbruik is dusdanig dat iedere laptop behoorlijk warm zal draaien, en dan is absoluut funest voor de levensduur van de accu - reken erop dat bij een graad of 40-50 de capaciteit na 1 jaar gehalveerd zal zijn. Als je met je laptop wilt vouwen, haal dan de accu eruit en leg deze weg.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Wat die boost betreft: 'k Zal later vanmiddag eens goed rondkijken.

Ik ben er toch vrij zeker van dat mijn laptop het zonder accu niet doet. Ik kan de polen wel verbinden met een stukje ijzerdraad of iets dergelijks, maar dat lijkt me nog funester voor de laptop.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Emveedee schreef:Er is ook een bepaalde parameter die je aan de snelkoppeling kan toevoegen,

dan gebruikt hij altijd die SSE boost, maar ik weet niet uit mijn hoofd wat dat

precies is. Staat wel op de F@H site.
Als je de standaard CPU-client draait zoals ik dan kijkt hij bij opstart automatisch of hij een sse-boost kan geven, daar hoef je nergens wat voor in te stellen. Maar zodra het programma concludeert op een instabiel system te zitten dan gaat hij op standaardsnelheid draaien om rekenfouten te voorkomen. Afhankelijk van de core (het rekenprogramma, zoals Gromacs, Amber, Tinker etc) kan het rekenwerk dan makkelijk tot 3-4 keer zo traag gaan. Onbehoorlijk afsluiten (zoals bijvoorbeeld na stroomuitval, of een hard reboot) doet het programma denken dat het systeem instabiel is.

Na zo'n ongelukje beter even ná de heropstart Folding handmatig afsluiten (Folding wordt dan, vindt het, netjes afgesloten) en weer opstarten. De laatste afsluiting was dan netjes en dan zie je in je logs gewoon zoiets:

[11:21:27] Preparing to commence simulation

[11:21:27] - Looking at optimizations...

[11:21:27] - Files status OK

[11:22:00] - Expanded 9243688 -> 47924691 (decompressed 53.8 percent)

[11:22:04]

[11:22:04] Project: 2613 (Run 64, Clone 4, Gen 113)

[11:22:04]

[11:22:12] Assembly optimizations on if available.

[11:22:12] Entering M.D.

[11:22:37] (Starting from checkpoint)

[11:22:37] Protein: p2613_TETHERED VESICLES

[11:22:37]

[11:22:39] Writing local files

[11:22:40] Completed 114855 out of 125000 steps (92%)

[11:23:02] Extra SSE boost OK.

[11:28:58] Writing local files

[11:29:59]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.504

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Dat klinkt nogal overtuigd. Het probleem is niet de PB op te stellen en te verzenden, dat is een kwestie van een paar uurtjes peebeetjes verzenden. Het probleem is dat ik van 90% van onze vouwers tevergeefs naar een wsf-username zit te zoeken. Dus als iemand voor mij de folding-userlijst kan kopieren in excel, en bij elke naam de wsf-usernaam erachter kan zetten wil ik met plezier de rest doen.
Da's eigenlijk niet zo moeilijk hoor. Ik zie een tabel staan. Welnu, hoe de CTRL toets ingedrukt en klik aan wat jewil kopiëren, of sleep er met je muis over, dit alles terwijl je de CTRL toets vast hebt.

Hierdoor kun je in plaats van alles te moeten kopiëren een selectie maken. Als je eenmaal klaar bent laat je de CTRL toets los kopieer je het gewoon. In Excel kun je dan een "paste special" of een gewone paste doen(denk ik)

Verder is de snelheid van m'n laptop niet echt super, maar hij vouwt, en dat is het belangrijkste. Ik zit hier met een WU van 250 stukken, die heeft 3 dagen nodig gehad en is bijna klaar... en ik laat m'n laptop 's nachts aan staan(ik gebruik hem als wekker, m'n mediaspeler schiet aan om 7 uur 's ochtends)
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 12.262

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Korot schreef:Ik ben er toch vrij zeker van dat mijn laptop het zonder accu niet doet. Ik kan de polen wel verbinden met een stukje ijzerdraad of iets dergelijks, maar dat lijkt me nog funester voor de laptop.

Groet,

Korot
Oh, dan heb je een heel eigenwijze, de meeste laptops doen het prima op hun ac adapter maar zonder de accu erin.
Victory through technology

Berichten: 346

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

erg vervelend dat nu de stats-servers er uit liggen...

wordt nu net spannend!

Berichten: 2.504

Re: Laat wsf zich onbeantwoord uitdagen?

Eerst WU is binnen, voor 905 punten blijkbaar.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Reageer