[economie] betekenis Managementtermen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gesloten
Berichten: 7

[economie] betekenis Managementtermen

Hoi,

Ik ben een noob op het gebied van management en onderneming, dus wil ik enkele vragen stellen waarop ik hoop antwoord(en) te krijgen. Ik hoop dat jullie me willen helpen, want dit project is van 'levensbelang'.

Ik zou graag in het kort willen weten wat de volgende termen echt inhouden:

- Operationeel resultaat

- Acquisitiekosten (met enkele voorbeelden gaarne)

- Vermogensbeheer

- rendement op eigen vermogen

- polishouders (of polis)

- reserves (agioreserve)

- herwaarderingen beleggingen

- mutaties

- provisie

- betaalde schaden

- geactiveerde acquisitiekosten

- financiële activa

Ik weet dat het veel is, maar ik kom d'r gewoon niet uit. Can someone help me out, please?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [economie] betekenis Managementtermen

Dag 1BJK903, welkom :eusa_whistle: op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] VAKGEBIED-TAGS

Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.

bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.


[/td]</table>
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [economie] betekenis Managementtermen

Begin overigens eens met jezelf te helpen.

We hebben een hele goeie handleiding voor :eusa_whistle:

En inderdaad, simpelweg intikken define: acquisitiekosten of nog simpeler rendement op eigen vermogen bracht mij vrijwel direct waar jij volgens mij wezen wil.

Daarna zal er best nog eens iets onduidelijk blijven. Dan ben je van harte welkom om daar verder over door te vragen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 7

Re: [economie] betekenis Managementtermen

Ik weet heel goed hoe en wat je moet doen op Google, het probleem is dat er alleen maar abstracte begrippen zijn zonder voorbeelden. Wat ik wil weten zijn vooral voorbeelden die ik dan kan verwerken in het project..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [economie] betekenis Managementtermen

Wat ik wil weten zijn vooral voorbeelden die ik dan kan verwerken in het project..
OK, maar da's wat anders dan
Ik zou graag in het kort willen weten wat de volgende termen echt inhouden
daarbij hebben wij natuurlijk geen idee van wat je project inhoudt, dus met passende voorbeelden komen wordt dan ook bijzonder lastig. Kun je dan eens nader uitleggen wat je precies zoekt omtrent (laten we eens beginnen met een tamelijk heldere....) "rendement op eigen vermogen" ?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 7

Re: [economie] betekenis Managementtermen

Jan van de Velde schreef:OK, maar da's wat anders dan

daarbij hebben wij natuurlijk geen idee van wat je project inhoudt, dus met passende voorbeelden komen wordt dan ook bijzonder lastig. Kun je dan eens nader uitleggen wat je precies zoekt omtrent (laten we eens beginnen met een tamelijk heldere....) "rendement op eigen vermogen" ?
Het is mijn fout dat ik überhaupt de moeite heb genomen om vragen te stellen, hier op dit forum. Maar goed, het is nu te laat...

Ik denk dat volwassen mensen heel goed begrijpen dat bij operationeel resultaat de betekenis en bij begrippen zoals acquisitiekosten om voorbeelden wordt gevraagd, zoals aangegeven in de verscheidene posts.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [economie] betekenis Managementtermen

Het is mijn fout dat ik überhaupt de moeite heb genomen om vragen te stellen, hier op dit forum. Maar goed, het is nu te laat...
dan is het mijn fout geweest er überhaupt op te reageren in de hoop boven water te krijgen wat je nou eigenlijk precies zocht.
Ik denk dat volwassen mensen heel goed begrijpen
dat draait naar een flamebait, pas op .....
dat bij operationeel resultaat de betekenis en bij begrippen zoals acquisitiekosten om voorbeelden wordt gevraagd, zoals aangegeven in de verscheidene posts.
euhm.....

versie 1:
Ik zou graag in het kort willen weten wat de volgende termen echt inhouden:
versie 2:
Wat ik wil weten zijn vooral voorbeelden die ik dan kan verwerken in het project..
ik ben anders volwassen zát, maar weet nog steeds niet wát je project inhoudt, laat staan dat ik of wie ook een voorbeeld van acquisitiekosten zouden kunnen verzinnen dat in jouw project past.

Als je onduidelijke vragen stelt, en op suggesties om een en ander te verhelderen niet adequaat reageert, kun je de bron van de teleurstelling het best bij jezelf zoeken.

Omdat van deze topic toch niks meer terechtkomt sluit ik hem. Mocht je met deze vraag tóch verder willen, dan kun je beter, en dan gelijk helder en volledig aub, opnieuw beginnen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten