Springen naar inhoud

reincarnatie, true or false ?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

lobry018

lobry018

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2005 - 18:46

mensen wat denken jullie van reincarnatie

laten we daar even over praten want volgens mij zit er iets van waarheid in

laatst TV serie gezien op Nederland 1 , Wie was ik ? heten het

mensen die niet geloofden in reincarnatie werden terug in hun vorige leven gebracht via een Regressie ( hypnose ) , ze beschreven wat ze zagen , wie ze waren , en waar ze waren.

dan gaan ze op zoek naar de plaats waar hij / zij was

en alle beschrijvingen van kerken , plein, etc. klopte ongv. 90 % !!!

en ze beweren dat ze daar NOOIT zijn geweest,

geloof me , dit programma is niet fake want het was via de EO , oftwel Katholiek , :?: that make sense , NOT lol :shock:

maar zal het geen product van de geest kunnen zijn ??

ik heb wel een ideatje hoe je het kan bewijzen,

een kind wordt geboren , in een kamer / huis zonder ramen of tv"s of whatever , het kind wordt daar licht opgevoed zodat hij / zij kan praten
dan als het kind een beetje groot is ( ongv. 10 jaar ) , krijgt hij / zij een regressie , dat wordt opgenomen en onder toezicht van experts, dan als het kind gaat vertellen over hoe bijv. zij / hij de franse revolutie heeft meegemaakt , dan moet het wel waar zijn , ik bedoel het kind weet niks van de wereld kwa geschiedenis enzo

ook moet de beschrijvingen van gebouwen worden nagelopen of het klopt

;) maarja , het is een ideetje , weten jullie nog iets om het te bewijzen / te testen ??

in ieder geval , ik ga overwegen om zon regressie te nemen , ik ben zeer benieuwd

gr fab

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jeroentje

jeroentje

• >250 berichten
  • 352 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2005 - 19:10

Ik kan het niet bewijzen, maar heb een andere mening over re´ncarnatie dan de meeste mensen. Re´ncarnatie bestaat in mijn ogen niet.

Wat er volgens mij gebeurt, is dat een persoon de toegang heeft of krijgt tot de Akasha kroniek*. Doordat de mens veel dingen op zichzelf betrekt, denkt hij/zij al gauw dat hij/zij het zelf meegemaakt heeft.

Akasha kroniek: de gegevensbank van de levens van alle zielen die een
stoffelijk bestaan hebben gekend.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.
Ward Ruyslinck

mochila

mochila

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2005 - 20:25

ik geloof wel in re´ncarnatie.
mensen willen altijd bewijzen zien, maar het is ook mooi om in iets te geloven dat niet bewezen kan worden.
je kan bv met een bloedverwant of geliefde of eender wie een bepaald 'paswoord' afspreken.
als je na die persoon zijn dood, via een medium contact kan krijgen en die persoon weet dat woord (terwijl allen jullie twee (dus de overledene en jijzelf) dit wisten) mag je er volgens mij zeker van zijn dat het medium 'echt' is. en mss is er zo al een bewijs dat je na je dood verder leeft en mss wel een beetje later wordt herboren :shock:
groetjes
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”

Leuke gast

Leuke gast

• >1k berichten
  • 1166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2005 - 20:31

neuh, ik geloof niet in reincarnatie, ik geloof wel in de eeuwigheid van het bestaan van de ziel.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6610 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 08 juli 2005 - 20:38

....... , dit programma is niet fake want het was via de EO , oftwel Katholiek ,  :shock:  that make sense , ...

Dat programma is van de KRO. Bij de EO zullen ze het echt niet suggereren dat re´ncarnatie bestaat.

Leuke gast

Leuke gast

• >1k berichten
  • 1166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juli 2005 - 20:41

....... , dit programma is niet fake want het was via de EO , oftwel Katholiek ,  :shock:  that make sense , ...

Dat programma is van de KRO. Bij de EO zullen ze het echt niet suggereren dat re´ncarnatie bestaat.

Ik heb dat programma ook 1x gezien, maar dat programma had mij in ieder geval niet overtuigd, maar het tegendeel.

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 juli 2005 - 10:08

Aangezien ik enkel in de stoffelijke wereld geloof, is het voor mij onmogelijk om in een ziel te geloven, laat staan in reincarnatie.
Mijn motivatie hiervoor vindt je over heel het forum in mijn posts
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd
"Blauw"

lobry018

lobry018

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 juli 2005 - 10:48

mmm... jah

maar ik geloof helemaal niet in DE hemel ofzo ,dat is onrealistisch

it doesnt make sense

mmaar Hoe zou je het wel kunnen onderzoeken ??? das de hamvraag

fab

Jap

Jap

• >250 berichten
  • 391 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 juli 2005 - 13:29

Bovendien brengt re´ncarnatieonderzoek ons net als onderzoek naar bijna-doodervaringen in contact met een andere ervaringswereld, namelijk in die gevallen waarin mensen zich niet alleen een vorig leven zouden kunnen herinneren, maar ook herinneringen zouden hebben aan een tussenperiode tussen dood en re´ncarnatie. Re´ncarnatieonderzoek in de hier bedoelde personalistische zin zou met andere woorden een diepte bloot kunnen leggen die ons bestaan feitelijk heeft en die normaliter niet bepaald verdisconteerd is in het gangbare materialisme.  
Mits de wetenschap zich op een integere manier verder ontwikkelt, zal er naar waarschijnlijkheid dan ook op den duur aan menige universiteit een aparte (sub)faculteit of sectie komen die aan re´ncarnatieonderzoek gewijd is. Er zijn weinig takken van wetenschap die zo sterk maatschappelijk relevant zijn als juist het onderzoek naar re´ncarnatie.

http://members.lycos.../inleiding.html
Kite high or stay low!

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 juli 2005 - 14:15

Wij gaan hier verder:
http://www.wetenscha...?showtopic=3217

-slotje-
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures