Dna, immuunsysteem en hersenen

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 26

Dna, immuunsysteem en hersenen

DNA wordt beïnvloed door: een virus, (iets dat niet echt leeft maar toch iets wil zijn), de ervaringen van wat je mee maakt, ultraviolette straling en meer. Elke gedachte die iemand heeft, wordt door jezelf opgevat als de realiteit, dit beïnvloedt de hersenstructuur, evaluatie van de mens, het immuunsysteem en de vorming van het brein. DNA is ervaring, maar je lichaam, immuunsysteem en de hersenen zijn het nu.

Bron boek: The Real Secret

Klopt dit?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Nee.

Verder zou ik je dringend aan willen raden om een concrete onderbouwing van je beweringen te geven, anders zal dit topic net zoals het vorige topic op slot gaan.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 26

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Ik ga er wel van uit dat jullie een beetje slim zijn en hier een draad in kunnen vinden

Na ja een betere formulering dan, we leven elke dag en planten ons voort. Er is uit onderzoek gebleken dat ouders die een erge ramp mee gemaakt hadden, drukke kinderen kregen etc. Dit betekend dus dat ervaring DNA beïnvloed. Kan iemand uit leggen hoe dat werkt?

Berichten: 26

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Denk aan Mutaties

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Ik kan er totaal verschillende dingen uithalen, derhalve was ook de vraag om opheldering.

Mutaties hebben voor zover ik weet niks te maken met dit effect. Het zijn veelal epigenetische factoren (zoals methylaties) die dit effect veroorzaken. (ik kan het orginele artikel hierover niet terug vinden, iemand?)

m

DNA is inderdaad onverhevig aan invloeden uit het verleden. Echter het imuunsysteem is dit net zo goed. Het aangeboren imuunsysteem is ontstaan uit invloeden van miljoenen jaren van evolutie en het verworven immuunsysteem evenzeer. Daar komt nog eens bij dat de specifieke 'samenstelling' van het verworven immuunsysteem per persoon verschilt door invloeden die deze persoon heeft meegemaakt.

Hetzelfde kan men zeggen voor je immuunsysteem, hersenen en het gehele lichaam. Het is een accumulatie van processen die in het verleden hebben plaats gevonden wat resulteerde in de specifieke toestand van het lichaam dat je op het moment hebt.

Dus nogmaals de vraag, wat maakt dat DNA ervaring is en je immuunsysteem, hersenen en het lichaam (DNA is een belangrijk component vna het lichaam, maar dat zullen we maar even buiten beschouwing laten) het heden zijn?
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 128

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Er is uit onderzoek gebleken dat ouders die een erge ramp mee gemaakt hadden, drukke kinderen kregen etc.


Eerstens zou ik dat onderzoek moeten kunnen bestuderen waaraan je refereert (met name materiaal en methoden, en de resultaten oftewel de data). Daarna zou ik graag meedenken over je interpretatie ervan en de vraag die je erbij stelt. Misschien kun je vertellen over welk onderzoek je het hebt?
Deel liever je eigen gedachten om zo je dwaasheid te tonen, dan iemand te citeren om zo wijzer te lijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

ouders die een erge ramp mee gemaakt hadden, drukke kinderen kregen etc.
Dit is compleet fout, het enige wat natuurlijk kan gebeuren is nadat die ouders zo'n ramp meegemaakt hebben, ze hun levensstijl aanpassen, het model dat je hier aanhaalt dateert van voor het evolutief model van Darwin. Ons DNA bevat op geen enkele manier gegevens over onze gedachten. Ze zijn de broncode van onze cel, en zegt hoe een mens en de cel in kwestie ineen zit en zou moeten werken. Het geheugen van een mens werkt door het al dan niet bestaan van verbindingen (lees: neuronen) tussen verschillende cellen. De enige veranderingen die plaatsvinden in de hersenen door impulsen van onszelf zijn fenotypisch, veel UV-licht dingt er volgens mij niet door de schedel, en als we goed ziek worden, kan idd ons DNA veranderen, al is het meestal niet enkel veranderen, maar er een stukje bijkrijgen.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 26

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

ouders die een erge ramp mee gemaakt hadden, drukke kinderen kregen etc. is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken wat op TV

Berichten: 26

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Topic kan dicht ik kan het toch moeilijk uit leggen hier

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Ik wil dat wel geloven, maar ik zeg dat het niets met het DNA te maken heeft (of anders is het per toeval) als je zoiets hebt meegemaakt kan het zijn dat je voortdurend zenuwachtig rondloopt, je kinderen imiteren je gedrag en bijgevolg worden ze bestempeld als druk.

Je gaat er echter vanuit dat ons DNA op een intelligente manier aangepast en gemodificeerd wordt, en dat is volstrekt tegen alle totnogtoe gekende biologische en fysische regels (entropie dus) Gedachten zouden in principe door overhead het DNA wanordelijk kunnen maken, maar daar stopt het bij.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 26

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Een ouder die een ramp mee maakt, kan een trauma oplopen dit beïnvloed de structuur van de hersenen dat via DNA erfelijkheid is.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

1. Dat is volgens mij helemaal verkeerd, eerst en vooral speelt een trauma zich in de hersenen af, bij een vrouw is het DNA van haar eicellen nog voor de geboorte bepaald, en het DNA de zaadcellen van een man worden gevormd door middel van spermatogenese, wat zich naar moleculaire proporties, kilometers afspeelt van de plaats van het trauma. Dus hoe verklaar je eerst en vooral al de infectering van het DNA voor het nageslacht.

2. Het DNA wordt in principe niet aangepast door niets, maar door entropie (chaos) en allerhande moleculen (vrije radicalen) slagen sommige stoffen daar toch in, deze twee krachten zijn onintelligent en dus bijgevolg passen ze gewoon het DNA aan waar ze het eerste contact maken. Meestal is dat trouwens vrij ongevaarlijk daar een goeie 75% van ons DNA pure nonsense is die enkele evolutief functies heeft (maar dus enkel effect heeft op plaatsen waar spermatogenese plaatsvindt, of in de eicellen van een vrouw). Een trauma schudt eerder de hormonale huishouding compleet in de war van een brein wat resulteert in een fenotypische reactie.

3. De structuur van je hersenen wordt niet echt overgedragen, deze is daar ik dacht vooral bepaald door bijvoorbeeld de druk die je als embryo in de baarmoeder meemaakte (en dus kan een trauma hier dus wel effect op hebben, maar nogmaals hierbij komt geen DNA kijken).

4. Het DNA is niet enkel aanwezig in de hersenen, het zit in iedere cel, en bevat naast een boel nonsense gewoon een soort van instructiefolder over hoe een bepaald eiwit gebouwd moet worden, er zitten op het DNA eiwitten die de productie van die (te construeren) eiwitten regelen, maar dat zijn fenotypische veranderingen, en worden dus niet doorgegeven.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 26

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Als u goed leest is wat u verteld het zelfde wat ik concludeert

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Een ouder die een ramp mee maakt, kan een trauma oplopen dit beïnvloed de structuur van de hersenen dat via DNA erfelijkheid is.
Maar dat is dus de fout, ik zeg dat het niet erfelijk is, als er idd mutaties plaatsvinden, zouder er evenveel rustigere kinderen als drukkere kinderen geboren moeten worden, het DNA zelf verandert niet onder invloed van een trauma (behalve op dezelfde manier alsof ik bijvoorbeeld een UV-straal zou krijgen bijvoorbeeld)
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Dna, immuunsysteem en hersenen

Worden (langdurige of traumatische) ervaringen van ouders via genen door gegeven aan hun kinderen? Neen. Genetische erfelijkheid werkt niet op dit manier, er is geen logisch verband tussen ervaring en mutaties op genetisch niveau.

Dit is echter niet het hele plaatje, zie Transgenerational epigenetic observations.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gesloten