Epigenetica

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 26

Epigenetica

Beste allemaal hier een vervolg van het volgende topic ik heb even onderzoek gedaan. Over hoe het nou precies zit ik hoop dat jullie mee willen denken.

Welk verband is er tussen, de realiteit (alles wat bestaat), waarneming van de hersenen, DNA, mutatie en epigenetica?

De realiteit is iets wat we niet zien, maar beleven het is alles wat bestaat. De omgevingsfactoren en DNA bepalen hoe wij ons gedragen en eruit zien, maar ook de epigenetische factoren, is een factor dat hierbij een rol speelt. De hersenen denken om waar te nemen, om een handeling te ontplooien, de handeling op een moment is de beste handeling. DNA is erfelijk materiaal een bandje met informatie van je vader en moeder. Het afspeel apparaat is de epigenetica. Dat een gen op een bepaald moment op on en of zet. De epegenetica is erfelijke veranderingen in de werking van het genoom, die plaats vind zonder wijziging van de DNA reeks, dat alleen enkel plaats kan vinden door mutatie. Door invloeden van buiten af, denk hier bij aan een virus, straling en enkel giftige stoffen. Tijdens de embryonale ontwikkeling stuurt epigenetica het genoom. Van sommige genen maakt het uit of ze van de vader of van de moeder zijn. Afhankelijk van de oorsprong komen ze tot expressie. Epeginetica zorgt ervoor dat een cel zijn identiteit vind en zo een mens kan vormen, DNA is in elke cel het zelfde epigenetica zorgt voor de vorming van een mens. In de embryonale fase wordt ook bepaald welke genen in welke cel actief worden, zodat ze uitgroeien tot het juiste celtype. Als genen verkeerd in- of uitgeschakeld zijn, kunnen er fouten optreden in de ontwikkeling. Echte wel kunnen celtypen hun expressie tijdens het leven veranderen. Omgevingsfactoren, waaronder leefstijl en dieet, kunnen het epigenetische profiel veranderen. Studies laten zien dat epigenetische factoren onder meer een rol spelen bij het ontstaan van ziekten als kanker, diabetes en ook psychiatrische stoornissen als autisme of manische depressiviteit. Dus situaties uit de omgeving kunnen invloed hebben op het persoonlijkheid van een persoon, dan wel de vorming van een stoornis. Epigenetische factoren blijken onafhankelijk van het DNA over te erven. Of ook wel hoe DNA op de omgeving, handeling reageert die mede door de hersenen gestuurd worden. Alle informatie met betrekking tot ons lichaam, zoals de kleur van onze ogen, inwendige structuur van onze organen tot aan de vorm en functie van individuele cellen zijn geprogrammeerd in de verschillende secties van DNA genaamd 'genen'.

Ik moet dus concluderen dat DNA veranderlijk door mutatie is. Epigenetische factoren zijn ervaringen en dus herinneringen hoe DNA zich in bepaalde situaties moet gedragen dan wel compersatie, instalsta door omgevingsfactoren denk aan autisme. Dit verklaard de schulden last karma die mensen opgebouwd hebben. En ik kan dus concluderen dat alles via een door god vastgestelde orde aan de hand is. De mens denkt dat die een vrij bewustzijn heeft maar is niet vrij van zijn eigen onkunde. Wat wij waarnemen en beleven, is slechts een illussie. Ervaring beïnvloed niet DNA wel beïnvloed ervaring denk aan de hersenen de handeling en de handeling de mutatie van het DNA en dus de omgevingsfactoren. Alles wat de werkelijkheid wil en kan worden, is de werkelijkheid als er niet anders is waar mee het tegenstrijdig is. Dit is slechts een omschrijving van de materiële wereld.

Dit stukje komt in mijn boek terecht bron boek: The [knip]geen reclame aub[/knip] voor dummies

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Epigenetica

We gaan deze discussie niet nog een keer voeren. Dit topic gaat dan ook op slot.
"Meep meep meep." Beaker

Gesloten