Springen naar inhoud

- - - - -

Intelligente feedback in middelbare schoolboeken


  • Log in om te kunnen reageren

#1

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 oktober 2009 - 09:15

Bij het maken van wiskundesommen is goede feedback aan leerlingen heel belangrijk. Goede docenten zijn vooral goed omdat ze snel zien wat een leerling nog niet begrijpt. Maar niet iedere leerling heeft een goede docent die voortdurend meekijkt. Om toch goede feedback te kunnen geven is er software ontwikkeld die intelligent feedback geeft. De technologie is nu zover ontwikkeld, dat ze grootschalig ingezet gaat worden.

Uitgeverij Noordhoff bedient met de methode Getal & Ruimte meer dan de helft van de Nederlandse markt; zo'n 40.000 leerlingen gebruiken de bij deze methode behorende digitale wiskundeomgeving (DWO) van het Freudenthal Instituut. De technologie voor het geven van feedback, die ontwikkeld is door de faculteit Informatica van de Open Universiteit Nederland, wordt aan de volgende versie van de DWO toegevoegd.

Sinds 2005 wordt er bij de Informaticafaculteit van de OU onderzoek gedaan naar technologie voor het geven van intelligente feedback gebaseerd op oplossingsstrategieŽn voor opgaven. Met behulp van een strategie worden er hints en uitwerkingen van opgaven gegeven, veelgemaakte fouten herkend, een opgave opgedeeld in kleinere onderdelen, etc. Door gebruik te maken van fundamentele concepten uit de informatica, zoals context-vrije grammatica's, ontleden en herschrijfsystemen is het mogelijk veel meer gedetailleerde feedback te geven dan bestaande wiskundeomgevingen nu geven.

Bron: IDEA

Bericht: http://ideas.cs.uu.nl/trac/

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures