Springen naar inhoud

Vermogensberekeningen scooter

• Log in om te kunnen reageren

RickvH

RickvH

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 oktober 2009 - 18:50

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen,
Ik ben Rick van Haaren, 16 jaar met een grote passie voor auto's,scooters,motors etc.
Ik zit in het eindexamenjaar van Havo, en moet mijn profielwerkstuk maken.
Voor dit werkstuk willen mijn passie blijven en binnen de vervolgopleiding die ik wil gaan doen, namelijk HTS autotechniek.
Ik heb als onderwerp voor mijn profielwerkstuk dan ook de werking van een tweetaktmotor gekozen en wil als practicum het vermogen van mijn scooter gaan berekenen.

hier liep ik echter vast. Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken met de berekeningen

De volgende berekeningen had ik al voorgesteld:

Fz=M*g
P=f*v
Fwr=Cr*Fn
Rolwrijvingskracht=rolwrijvingscoefficient (Rubber/asfalt, te vinden in tabellenboek)*normaalkracht, is gelijk aan de zwaartekracht als het goed is want die heffen elkaar op.

nu loop ik ook al vast bij het berekenen van de luchtwrijvingskracht
ik had de formule gevonden:
Fw,l= -.5*cw*A*P*v^2
Luchtwrijvingskracht=0.5*luchtwrijvingscoefficient(waar vind ik deze?)*frontaal oppervlak(mag ik dit benaderen? geen idee hoe ik er aan moet komen.)*luchtdichtheid(zal wel te vinden zijn toch?)*snelheid^^2

Heeft iemand tips voor het berekenen van mijn scooter vermogen?(het betreft hier een automaat scooter.
Of hoe ik deze manier verder uit kan werken, of hoe ik anders (misschien op een makkelijkere manier) het vermogen van mijn scooter kan bepalen

Bvd,
Rick

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures