Wisselkoersen (international business)

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Wisselkoersen (international business)

Ik ben al de hele dag met wisselkoersen bezig en wordt langzamerhand knettergek. Kan iemand mij het antwoord op de volgende vragen geven? Graag even duidelijk onderbouwd als het niet te veel moeite is, want ik wel het ook even begrijpen.

vraag1:

Welke stelling is juist?

A) Een stijging van de waarde van de eigen valuta hoeft geen stijging van de directe koers te betekenen.

B) Een stijging van de directe koers betekent een daling van de waarde van de eigen valuta.

C) Een stijging van de waarde van de eigen valuta hoeft geen daling van de directe koers te betekenen.

D) Een stijging van de directe koers betekent de stijging van de waarde van de eigen valuta.

E) Een stijging van de directe koers kan zowel een stijging als daling van de waarde van de eigen valuta betekenen.

vraag 2:

Wat is nadelig voor een Nederlandse exporteur die factureert in Euro's?

A) Alleen een stijging van de Dollar.

B) Noch een stijging noch een daling van de Dollar.

C) Afhankelijk van de omstandigheden kunnen een stijging en een daling van de Dollar nadelig zijn.

D) Zowel een stijging als een daling van de Dollar

E) Alleen een daling van de Dollar.

vraag 3:

Wat is het kenmerk van een collectivistische cultuur

A) Er is zorg van het individu voor de groep en andersom

B) Het individu moet van alles doen voor de groep zonder dat daar iets tegenover staat.

Ik zit bij 3 te twijfelen, omdat ze volgens mij allebei het antwoord kunnen zijn.

Alvast bedankt voor de eventuele moeite

Met vriendelijke groeten,

Mark

Berichten: 1.425

Re: Wisselkoersen (international business)

Vraag 2) In de meeste gevallen zal voor een Nederlandse exporteur een stijging van de koers van de dollar tov de euro voordelig en een daling nadelig zijn. Echter niet in alle gevallen. In twee omstandigheden kan een daling van de dollar geeft effect hebben of zelfs voordelig zijn. 1) Hij exporteert alleen naar eurolanden en er zijn geen concurrenten met aan de dollargerelateerde prijzen. 2) Hij heeft groter inkoopvoordeel dan concurrenten door de daling van de koers van de dollar.

Vraag 3) De bedoeling of rechtvaardiging van collectivisme is dat het individu bijdraagt aan de groep waarvan hij ook deel uitmaakt en dus iedereen ook geacht wordt voor hem inspanningen te verichten. Of dit in specifieke gevallen in voldoende mate gebeurt is vers 2 maar B is zo kras gesteld dat A toch een beter antwoord is.

Vraag 1 is nogal onzorgvuldig geformuleerd imo. Ik zou D invullen. Een stijging van een koers betekent een hogere waarde t.o.v van andere valuta
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Berichten: 91

Re: Wisselkoersen (international business)

Vraag 1:

Een stijging van de koers van de eigen valuta is altijd tov een andere valuta.

Meestal gaat het over de verhouding euro/dollar.

Als deze koers -is verhouding- stijgt dan hindert dit de export naar de VS,

omgekeerd de import uit de VS wordt goedkoper.

Reageer