Springen naar inhoud

[wiskunde] oppervlakte driehoek met vectoren

• Log in om te kunnen reageren

JeanJean

JeanJean

• >250 berichten
  • 393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2009 - 23:53

Vraag: In het vlak wordt de driehoek abc gegeven door: a(1,2), b(4,-1) en LaTeX // {1,2}. Bepaal de co÷rdinaten van het hoekpunt c zo dat de oppervlakt van de driehoek 6 is.

Mijn begin van de oplossing: OPP = LaTeX

Nu is: LaTeX = {-3,3} en LaTeX = k{5,1}

Maar nu heb ik een probleem om dat vectorieel product uit te rekenen. We hebben op school gezien dat je bij een driedimensionaal stelsel een 3x3 matrix kunt gebruiken, maar hoe zit dat bij het 2 dimensionaal stelsel? Of ben ik compleet verkeerd bezig?

Opmerking: deze oefening moet met vectoren opgelost worden, dus niet met vlakke analytische meetkunde!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

phoenixofflames

phoenixofflames

• >250 berichten
  • 503 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2009 - 07:11

JE antwoord heb ik niet gecontroleerd, maar 2 dimensies is hetzelfde als 3 dimensies, alleen zet je de z component overal op 0. Dus a = (1,2,0)

Veranderd door phoenixofflames, 11 oktober 2009 - 07:11

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2458 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2009 - 10:50

Opmerking: het uitwendig product van 2 vectoren is alleen in LaTeX gedefinieerd. In LaTeX vind je de oppervlakte van de driehoek door uit te gaan van de formule LaTeX .
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9906 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 11 oktober 2009 - 13:45

Vraag: In het vlak wordt de driehoek abc gegeven door: a(1,2), b(4,-1) en LaTeX

// {1,2}. Bepaal de co÷rdinaten van het hoekpunt c zo dat de oppervlakt van de driehoek 6 is.

Het gebruik van accolades hier:
LaTeX // {1,2}
is mij onbekend.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures