Springen naar inhoud

Vraagje i.v.m. "gelezen"-status van berichten

• Log in om te kunnen reageren

Wezel

Wezel

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 juli 2005 - 18:46

Ik heb niet altijd genoeg tijd om alle nieuwe posts te lezen. Wanneer ik dan de volgende keer terugkom op het forum, zijn die posts echter niet meer aangeduid met het "niet gelezen" tekentje (oranje vakje). Ik weet dat dit gewoon komt door de manier waarop dit forum werkt, maar weet er niemand een manier om dat euvel te verhelpen? En zeg niet "lees sneller" he :shock:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 juli 2005 - 18:50

dit probleem heb ik ook.
Volgens mij is het zo, dat als je een forum aanklikt dan krijg je een lijst met toppic's en dan beschoudt hij alle topic's waarvan de eerder de naam al hebt gelezen, als gezelzen, en de toppic's waarvan je voor de eerste keer de naam ziet als niet gelezen.

Wezel

Wezel

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 juli 2005 - 19:25

Ik denk niet dat het zo werkt.

Wanneer je op het forum komt, zie je welke topics niet gelezen zijn. Zolang je actief bent op het forum blijven die topics gemarkeerd, en wanneer er nieuwe bijkomen worden ze ook gemarkeerd.
Stel dat er nog een paar niet gelezen zijn en je gaat weg, worden ze automatisch allemaal gemarkeerd als gelezen. De topics die vanaf dat moment bijkomen, zullen de volgende keer gemarkeerd worden als niet gelezen.
Maar let wel: als je het forum openstaan hebt in je browser en je bent een bepaalde duur (vaak een uur) niet actief, gebeurt hetzelfde als wanneer je vertrekt.

Zo ondervind ik het toch...

Ik vermoed niet dat er zomaar iets aan kan gedaan worden, aangezien het op de meeste forums zo werkt. Maar je weet maar nooit...

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 juli 2005 - 19:37

als ik je goed begrijp zeg je het zelfde als mij, alleen heb ik die van mij niet zo mooi geformuleerd

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 juli 2005 - 20:48

Er wordt op dit moment gekeken of dit veranderd zou kunnen worden. Wij moderators zouden het ook wel willen, het hangt dus alleen af van of het kan binnen de programmering van het forum, en zo ja, wanneer er tijd is om het door te voeren.

Binnenkort horen jullie meer.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

jaja

jaja

• >250 berichten
  • 259 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 juli 2005 - 21:56

Er zijn ook vaak zat onderwerpen die je niet wilt lezen.
Op de manier die hier voorgesteld wordt, blijven (voor jou) oninteressante onderwerpen aangeduid als niet-gelezen.
Het lijkt mij beter als alleen aandacht word gevestigd op onderwerpen die nieuw zijn. Dan kun je elke keer weer een afweging maken of je het wilt lezen of niet.
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 juli 2005 - 22:17

Op de manier die hier voorgesteld wordt, blijven (voor jou) oninteressante onderwerpen aangeduid als niet-gelezen.
Het lijkt mij beter als alleen aandacht word gevestigd op onderwerpen die nieuw zijn. Dan kun je elke keer weer een afweging maken of je het wilt lezen of niet.

Beneden op de indexpagina staat een link 'markeer alle forums als gelezen'. Verder staat in elk forum rechtsbovenaan 'markeer alle berichten als gelezen'.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 12 juli 2005 - 11:26

Ik heb zelf het probleem dat ik veel (nieuwe) dingen wel wil lezen, maar niet altijd genoeg tijd heb om alle interessante onderwerpen te lezen. De helft gaat echter niet: de volgende keer dat ik terug kom zijn dingen die ik toen heb gemist weer als gelezen gemarkeerd.

Er is een mogelijkheid om de bedoelde functie te implementeren (mbv een zogenaamd modificatie-bestand). Dit is echter een behoorlijk ingrijpende aangelegenheid, zeker aangezien we al wat meer modificaties draaien. Het is dus niet een klik-klik-klaar klusje. Gezien het grote aantal gebruikers hier willen we ook niet het risico lopen dat de site (tijdelijk) down gaat. Het zal dus ook eerst in een testomgeving gedaan moeten worden.

We zijn (al enige tijd) van plan het idee door te voeren, maar het kan dus nog even duren...

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2005 - 15:30

Wanneer je op het forum komt, zie je welke topics niet gelezen zijn. Zolang je actief bent op het forum blijven die topics gemarkeerd, en wanneer er nieuwe bijkomen worden ze ook gemarkeerd.  
Stel dat er nog een paar niet gelezen zijn en je gaat weg, worden ze automatisch allemaal gemarkeerd als gelezen. De topics die vanaf dat moment bijkomen, zullen de volgende keer gemarkeerd worden als niet gelezen.
Maar let wel: als je het forum openstaan hebt in je browser en je bent een bepaalde duur (vaak een uur) niet actief, gebeurt hetzelfde als wanneer je vertrekt.  

Dit klopt niet helemaal, pas als je de browser uitschakeld worden ze als gelezen gemarkeerd, dus als je even naar een andere site gaat en dan terug komt dan zijn de ongelezen nog steeds gemarkeerd. (Tenminste bij IE en Safari, ik weet niet of het bij FireFox ook zo is)
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Wezel

Wezel

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2005 - 17:50

...

Dit klopt niet helemaal, pas als je de browser uitschakeld worden ze als gelezen gemarkeerd, dus als je even naar een andere site gaat en dan terug komt dan zijn de ongelezen nog steeds gemarkeerd. (Tenminste bij IE en Safari, ik weet niet of het bij FireFox ook zo is)

Inderdaad als je de browser uitschakelt, waarschijnlijk is dat ook wel zo in FireFox (wat ik gebruik).

Ik vraag zeker niet dat alle posts die nog niet gelezen werden altijd als niet gelezen aangeduid blijven. Natuurlijk is dat onhandig...

Alleszins bedankt dat jullie bezig zijn met een oplossing voor dit "luxeprobleempje".

jaja

jaja

• >250 berichten
  • 259 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2005 - 18:49

Beneden op de indexpagina staat een link 'markeer alle forums als gelezen'. Verder staat in elk forum rechtsbovenaan 'markeer alle berichten als gelezen'.

Ok, da's waar, sorry, die functie gebruik ik nooit.
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures