Springen naar inhoud

Fractal's programmeren, vb.net?

• Log in om te kunnen reageren

Arcnon

Arcnon

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 oktober 2009 - 14:49

Hallo Mensen,

Ik ben een middelbaarscholier, 6VWO, en moet een profielwerkstuk maken. Ik heb besloten als onderwerp Fractals te kiezen. We moeten een praktisch stuk uitvoeren en daarvoor wilde ik graag proberen zelf een fractal(de mandelbrot of julia) te programmeren. Ik heb niet erg veel kennis van programmeren, maar ik ken de basis principes die ik mezelf heb aangeleerd via internet. Momenteel zit ik vast bij het visueel weergeven van de fractal, zoals het onderwerp van dit bericht al zegt ik programmeer in VB.Net. Wat ik tot nu toe heb weten te doen(voor de mandelbrot) is het volgende:

- Met complexe getallen kunnen rekenen in het programma, ik heb zv(vorige complexe getal) zn(nieuwe complexe getal) en c gedefinieerd.
- Het invoeren van het aantal iteraties en startwaarden voor c.

Nog niet veel dus. Ik zit vast bij het herhalen van de stappen die de computer moet uitvoeren voor het berekenen van alle punten die buiten de mandelbrot verzameling liggen. Ik gebruik nu:

''Code"
dim g as Graphics
dim mypen as new Pen(Color.White)

g.FromHwnd(Panel1.Handle)

For i = 1 to 2 ^ n-1

zn = zv * zv + c

graphics.drawrectangle(mypen, Ctype(zn + panel1.width/2, single),Ctype(zn + panel1.height/2, single),1,1)

zv = zn

Next i

''Code"