Jaarwerk over deeltjesversneller.

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 6

Jaarwerk over deeltjesversneller.

wij als jonge wetenschappers hebben besloten om dit jaar ons jaarwerk te doen over de deeltjesversneller in geneve.

Daarvoor hebben wij ook een enquete gemaakt met 5 vragen. verwacht niet dat het zulke indrukwekkende vragen zijn,, het zijn gewoon vragen die ieder kan ivullen, wetenschapper of niet.

Is er ook iamand die weet hoe je een mini deeltjesversneller maakt om de klas te tonen hoe die grote in geneve ongeveer werkt.(Met hout en magneetjes)

Extra informatie is ook altijd handig.

dit is het linkje van de enquete( duurt maar een minuutje) klik hier

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Jaarwerk over deeltjesversneller.

Ik heb net de enquête ingevuld. Kunnen jullie vertellen wat het wetenschappelijk doel van de enquête is?
Verborgen inhoud
Gewoon uit interesse: waarom hebben jullie niet bij elke vraag de 'andere:...' mogelijkheid gelaten? Bijvoorbeeld de laatste optie bij de laatste vraag is een opmerkelijke keuzemogelijkheid.

Berichten: 134

Re: Jaarwerk over deeltjesversneller.

Ingevuld. Ik zou trouwens gewoon een maquette maken. Magneetjes toevoegen gaat niets uithalen aangezien je toch niks gaat kunnen versnellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: Jaarwerk over deeltjesversneller.

Ook ingevuld. Laat iets weten over het resultaat van jullie project op school.

succes en have fun!
I'm willing to admit that I may not always be right, but I am never wrong

-Samuel Goldwyn-

Berichten: 6

Re: Jaarwerk over deeltjesversneller.

Ik heb net de enquête ingevuld. Kunnen jullie vertellen wat het wetenschappelijk doel van de enquête is?
Verborgen inhoud
Gewoon uit interesse: waarom hebben jullie niet bij elke vraag de 'andere:...' mogelijkheid gelaten? Bijvoorbeeld de laatste optie bij de laatste vraag is een opmerkelijke keuzemogelijkheid.
het doel is niet direct wetenschappelijk,, maar uit de enquete kunnen we te weten komen welke punten we het meest zouden ter sprake moeten brengen zodat iedereen kan volgen.

De doelgroep is eigenlijk iedereen die een beetje in de wetenschap is geïnteresseerd je hoeft er geen speciale voorkennis voor te hebben

We hadden inderdaad overal de keuzemogelijkheid andere kunnen plaatsen, maar... bij sommige vragen leek het ons echt niet nodig om dat de plaatsen.

iedereen die dit wil invullen hartelijk bedankt. denk dat ik nu voldoe aan de regels?

Berichten: 382

Re: Jaarwerk over deeltjesversneller.

Ingevuld.

Misschien een goed idee om ook uit te leggen wat een higgs-deeltje is?
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Reageer