Roulette

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 24

Roulette

Iedereen kent denk ik wel het Martingale systeem waar je 1 unit inzet op rood of zwart (ik heb voor rood gekozen) en bij verlies verdubbelt. We gebruiken een europees roulettewiel wat maar één nul heeft. In totaal zijn er 37 cijfers, 18 zijn er rood en 18 zijn er zwart.

Dit heb ik en ik ben er vrij zeker van dat het klopt:

Kans op verlies (zwart of 0 dus): 0.513513

Kans op winst: (rood): 0.486486

Kans om een bepaalde ronde te verliezen: 0.513513^n waar n = #ronde

Nu vraag ik me af of dit correct is:

Kans om een bepaalde ronde te winnen: 0.513513^n*0.486486

En ik vroeg me af hoe dit verandert als ik na eenmaal rood 1 stapje terug ga en pas na 2x rood op een rij opnieuw begin (voorbeeld: ik verlies op 512 dus ik verdubbel (Martingale systeem) naar 1024, daarna win ik op 1024 en ipv opnieuw te beginnen ga ik terug naar 512, mocht ik dan weer winnen dan ga ik terug naar 1 maar verlies ik dan ga ik naar 1024, verlies ik weer naar 2048, verlies ik weer naar 4096, win ik naar 2048, verlies ik naar 4096, win ik naar 2048, win ik naar 1).

De kans om bij ronde n te komen voor het originele Martingale (telkens verdubbelen en bij 1x winst reset naar 1) is 0.513513^n, hoe bereken ik nu de kans om bij ronde n te komen voor de variatie die ik zojuist beschreef?

Het is niet voor school dus het is niet erg als je in je uitleg het antwoord geeft.

Alvast bedankt :eusa_whistle:

Berichten: 7.068

Re: Roulette

Kans om een bepaalde ronde te verliezen: 0.513513^n waar n = #ronde
Dit is niet de kans om een bepaalde ronde te verliezen. Dit is de kans om n rondes achtereen te verliezen.
Kans om een bepaalde ronde te winnen: 0.513513^n*0.486486
Dit is de kans om na (n+1) rondes je eerste keer winst te pakken.
En ik vroeg me af hoe dit verandert als ik na eenmaal rood 1 stapje terug ga en pas na 2x rood op een rij opnieuw begin
Bekijk eens wat het effect is van beginnen bij x i.p.v. beginnen bij 1 (dus het gewone systeem, niet jouw variatie). Hierbij is het vooral belangrijk dat je in de smiezen hebt hoeveel winst je hebt nadat je gewonnen hebt.

Reageer