Springen naar inhoud

Cw waarde


  • Log in om te kunnen reageren

#1

koen88

    koen88


  • 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2009 - 10:21

Ik ben op school bezig met het ontwerpen van een nieuwe soort windmolen, die mbv schoepen de windenergie omzet in een translerende beweging.
Om te bepalen welke vorm van de schoepen het meest rendabel zijn wil ik de Cw-waarde van verschillende vormen analyseren. Ik kan echter op internet zeer weinig informatie vinden. Kan iemand me helpen met een link van bepaalde vormen met Cw-waarden of iet anders dergelijks?
Het zou enorm helpen, alvast bedankt

Koen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

oktagon

    oktagon


  • >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 15 oktober 2009 - 16:04

Mogelijk bij vliegtuigbouw,oa.Fokker (Stork)in Woensdrecht is er wat te vinden.

De vorm zal ook wel afhangen van de omtreksnelheid van de windmolen"propeller",welke veel trager is dan bij een vliegtuig.

#3

koen88

    koen88


  • 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2009 - 21:19

Het systeem is niet als een windmolen, je kunt het meer zien als een waterrad. Toch bedankt voor de tip

#4

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 44881 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 oktober 2009 - 21:22

Anemometerschoepjes zijn altijd halve bolletjes. Dat is mogelijk niet voor niks?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#5

Benm

    Benm


  • >5k berichten
  • 8805 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 oktober 2009 - 00:23

Daar is ongetwijfeld een reden voor, maar of dat maximale efficientie is?

De feitelijke krachtofdracht van een blad naar lucht is best een complex fenomeen. Denk bijvoorbeeld aan vlietuig propellers waarvan de angle of attack instelbaar is - omdat het optimum afhankelijk is van snelheid en luchtdichtheid. Er is geen specifieke vorm of configuratie van de bladen die onder alle omstandigheden de beste is.
Victory through technology





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures