Hoe zelf een walkie talkie/zendmast/... op te bouwen?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Hoe zelf een walkie talkie/zendmast/... op te bouwen?

Hallo,

Omdat gsmrekeningen een duur goed zijn hadden ik en mijn vriendin gedacht om met walkie talkies naar elkaar te "bellen".

Jammergenoeg wonen we +/- 7 km van elkaar; bijna alle aangeboden walkie-talkies beslaan een reikwijdte 3à5 km, en dat bij "optimale omstandigheden", de stadskern zal niet echt bijdragen tot een goed resultaat, vermoed ik dus.

De Motorola Talkabout T7150 meldt (op sommige sites) een verdere reikwijdte; maar dat durf ik te betwijfelen.

Daarom had ik gedacht om zelf een soort primitief basisstation/zendmast/... of iets in die aard te bouwen, die wél volstaat voor 7 nogal drukke kilometers.

Maar is dit wel mogelijk? Zoja, hoe begin ik eraan, kosten de onderdelen veel,...?

Het geeft niks als het een log, primitief goed is, als het maar werkt.

Alle hulp welkom.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Hoe zelf een walkie talkie/zendmast/... op te bouwen?

heb je beiden een pc? een internetverbinding? een headset? gebruik dan skype. Dit is een instant messenger die perfect is uitgerust om te gebruiken dmv een headset. Een headset kost nog altijd veel minder dan een zendmast.

Een andere mogelijkheid is een 'bakkie' de 2-wegradio die truckers gebruiken. Deze heeft een aanzienlijke rijweidte.

Waarschijnlijk moet je voor een zendmast een vergunning hebben.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Hoe zelf een walkie talkie/zendmast/... op te bouwen?

Voor een 'bakkie' (27 MC) heb je geen zendmast nodig. Een simpele antenne (er zijn diverse soorten, kijk hiervoor eens rond in een winkel voor communicatieapparatuur) voldoet al als het om korte afstanden gaat. Deze hoeft dan niet eens op het dak.

Echter, vergeet niet dat iedereen met een geschikte ontvanger mee kan luisteren! Intieme gesprekken zitten er dus niet in... :shock: :wink:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 2

Re: Hoe zelf een walkie talkie/zendmast/... op te bouwen?

Heb je beiden een pc? een internetverbinding? een headset? gebruik dan skype. Dit is een instant messenger die perfect is uitgerust om te gebruiken dmv een headset. Een headset kost nog altijd veel minder dan een zendmast.


dat hebben we allemaal, ja, maar ik ben niet de enige die de pc gebruikt,

en dan kunnen we ook evengoed text-chatten, vind ik.

Dankjewel, beiden; verder behelp ik me wel via http://www.cbsite.nl/benodigheden.html en google

grtz,

sCYTHe

Reageer