televisie + radio door 1 kabel

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 17

televisie + radio door 1 kabel

In mijn huisje ligt de aansluiting van de kabel helemaal aan de andere kant dan waar ik mijn t.v. en stereo heb staan. Een voormalige Handige Harry heeft een coax-kabel doorheen het huis getrokken, maar via een nogal moeilijk te bereiken parcours (plinten, parket, steunbalken, ...) Nu wil ik graag mijn radio en mijn t.v. op de kabel aansluiten, maar ik heb maar 1 kabel! Kan ik zowel het signaal voor radio als dat voor t.v. doorheen diezelfde kabel sturen? En hoe doe ik dat dan? (ik heb geen technische specificiteiten van de kabel, maar het is een doodnormale coax.)

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: televisie + radio door 1 kabel

Eerste vraag: waar komt die coax vandaan? Zit hij direct aangesloten op de coax die uit de straat komt, of zit daar nog wat tussen?

Berichten: 17

Re: televisie + radio door 1 kabel

er zit een bakske tussen voor m'n internet. De kabel die m'n huis binnenkomt gaat in het bakske, die splitst het in een aantal uitgangen, en er zijn momenteel twee van de zes uitgangen in gebruik. Moet je meer weten?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: televisie + radio door 1 kabel

da bakske, is da geen splitter? dus die het signaal filtert naar enerzijds den tv, en anderzijds het internetverkeer?

dus, 1 ingang (die kabel draagt beide)

en meerdere uitgangen, die slechts 1 signaal meer dragen...

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: televisie + radio door 1 kabel

Dat "bakske" is waarschijnlijk de bandsplitter.

Ik heb ook zo'n bakske, maar die splitst alleen in een uitgang voor internet en een uitgang voor radio/televisie. Achter mijn TV toestel heb ik dan nog een splitter zitten die radio en tv-signaal uitsplitst.

Ik snap niet goed waarom jouw "bakske" 6 uitgangen heeft. Staan daar aanduidingen bij waaraan je kunt zien waar ze voor dienen?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: televisie + radio door 1 kabel

radio en tv staan inderdaad steeds samen, indien je op de juiste kabel werkt, (dus geen internetverkeer), moet je dat signaal zowel naar je radio als tv kunnen sturen.

meerdere uitgangen = misschien 3 voor pc, en drie voor tv?

Berichten: 17

Re: televisie + radio door 1 kabel

klazon schreef:Dat "bakske" is waarschijnlijk de bandsplitter.

Ik heb ook zo'n bakske, maar die splitst alleen in een uitgang voor internet en een uitgang voor radio/televisie. Achter mijn TV toestel heb ik dan nog een splitter zitten die radio en tv-signaal uitsplitst.

Ik snap niet goed waarom jouw "bakske" 6 uitgangen heeft. Staan daar aanduidingen bij waaraan je kunt zien waar ze voor dienen?
Mijn "bakske" heeft twee 'data'uitgangen, twee 'tv-extern'uitgangen en twee 'tv-local'uitgangen. De data-uitgang gat van -5dB tot 1dB, de tv-extern van -2dB tot 4dB, de tv-local van -7dB tot 0dB.

Een van de datauitgangen dient voor m'n internetaansluiting, een van de tv-localuitgangen gaat naar mijn oude kabelaansluiting. Van daaruit vertrekt de coax-kabel die ik wil gebruiken.

Ik zou die coax wel rechtstreeks in de splitter kunnen steken en het oude blokje dan verplaatsen naar de andere kant van het huis, maar de coax past niet op de uitgangen van de splitter. Ik weet dus niet of daar omzetstukjes van zijn.
those who speak of drama tend to put it on you

Reageer