beginner

Moderator: ArcherBarry

Gesloten

beginner

hi hij mijn vraag is wie mij kan helpen met gebruik van anabolen en welke .

ik ben een jonge van 19 en weeg te weinig voor mij leeftijd namelijk 45 kilo wat ik ook doe kom ik niet bij en mijn grootste droom is een beetje gespierd uit te zien, ik zie er nu eigelijk niet zo slecht uit kwa spieren want ben slank en heb snel resultaat als ik train maar toch het is niet wat ik eigelijk wil dat het word ,wie zou me kunnen helpen wat radden jullie mij aan ?

grotjes devin

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: beginner

Ik raad je aan om naar de dokter te gaan en eventueel een verwijzing naar een sportarts te vragen. Die kunnen je vertellen hoe je gezond sterker & gespierder kan worden. Pillen krijg je later alleen maar spijt van...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 151

Re: beginner

ik ben een jonge van 19 en weeg te weinig voor mij leeftijd namelijk 45 kilo


Wat is je lengte, Devin? Dan kun je je BMI (Body Mass Index) uitrekenen. Je gewicht gedeeld door je lengte in het kwadraat.

Berichten: 128

Re: beginner

Haar

Bij vrouwen treedt een onomkeerbaar mannelijk kaalheidspatroon op.

Hoofd

Frequente en langdurige hoofdpijnen.

Ogen

Geelgekleurd oogwit.

Adem

Slechte adem

Borst

Ontwikkeling van borsten bij mannen. Het weefsel rond de tepels zwelt op en wordt pijnlijk.

Lever

Er kunnen levertumoren optreden. Geelzucht, met als ergste resultaat uitval van alle leverfuncties.

Buik

Pijn in maag- en darmkanaal en mogelijk bloedingen. Misselijkheid, overgeven, diarree.

Prostaat

Vergroting van de prostaat.

Huid

De huid kleurt geel. Acne. Rode vlekken en uitslag over het gehele lichaam. Zwangerschapsstrepen.

Spieren

Vergroot risico op beschadigingen van spieren, pezen en gewrichtsbanden. Spierkramp.

Enkel

Zwelling van de enkels en de onderbenen.

Hersens

Extreme veranderingen in de gemoedstoestand en de persoonlijkheid. Paranoia, angst, geïrriteerdheid, agressief en gewelddadig gedrag, depressie, slapeloosheid, vermoeidheid en gevoelens van euforie.

Gezicht

Rond, pafferig gezicht door vasthouden van water. Acne. Bij vrouwen toename van gezichtsbeharing.

Tong en stem

Pijnlijke tong. Heesheid en lage stem bij vrouwen.

Hart

Vergrote kans op hartaandoeningen. Hoge bloeddruk. Afname van "goed' cholestorol (HDL).

Maag

Opgeblazen gevoel, bloedingen, overgeven en bloed opgeven.

Nieren

Nierziektes en nierstenen.

Blaas

Pijnlijke blaas. Frequenter toiletbezoek.

Genitaliën

Mannen

Gekrompen testikels. Impotentie en steriliteit. Frequente, pijnlijke en langdurige erecties. Vergroting van de penis bij adolescenten.

Vrouwen

Onregelmatige menstruatie. Onvruchtbaarheid. Vergroting van de clitoris. Schade aan de foetus bij zwangerschap.

Injectieplek

Bloedvergiftiging door injecties. Verhoogd risico op infectieziekten door vuile naalden. Injectieplek is gevoelig en gezwollen.

Botten

Pijn. Onvolgroeide botten komen niet volledig tot ontwikkeling.

Veel plezier ermee........ Er zijn zat middelen die niet ongezond zijn om aan te komen alleen heb je dan meer geduld nodig uiteraard....

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: beginner

Het is nogal ongezond om anabolen te gebruiken (het zijn tenslotte hormonen!). En voordat je uitgegoried bent (minstens 21) zou ik het zeker niet doen. Je kan dan zeer ernstige schade veroorzaken (en impotent en onvruchtbaar wil je neem ik aan ook niet worden...)
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: beginner

Je bent zelf niet gekwalificeerd om te beoordelen wat voor jou het beste werkt als je meer spiermassa wilt kweken. Je hebt er simpelweg de kennis niet voor.

Ga naar een huisarts, sportarts en laat je adviseren. Deze mensen kunnen je helpen, op een (medisch) verantwoorde manier.

Begin niet aan anabolen - de lijst met bijwerkingen is te groot. Denk je dat het jou niet zal overkomen? Guess again..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Re: beginner

Je hormoonhuishouding op de kop gooien door anabolen te gebruiken is niet handig. Vaak hebben ze, zoals hierboven genoemd, vervelende bijwerkingen. (dank voor de uitgebreide lijst!).

Als je spieren wilt kweken: neem een trainer of een goede fitnessbegeleider. Pas je voeding aan: vet schrappen, eiwit erin. Hier valt veel over te vinden op het internet. Aanvullend kun je creatine (een belangrijk spiereiwit voor energieleverantie) gebruiken, aangevuld met proteïne tabletten. Dit schijnt de minste bijwerkingen te hebben. Begin rustig met trainen en doe dit eerst gewoon drie keer in de week. Als je te snel begint kun je je spieren, pezen en gewrichten beschadigen. Dit zijn alle drie structuren, die langzaam genezen (!). Te snel spieren opbouwen geeft lelijke huidlittekens.

De tip van de BMI berekening was ook een goede. Gewicht delen delen door lengte in het kwadraat. Je moet dan tussen de 15 en 25 zitten.

Verder is het belangrijk om te weten of je goed gegroeid bent. 45 kilo is niet veel, maar je moet ook weten of je lengte goed is. Het kan ook zijn dat je groei vertraagd is en dat je nog steeds groeit. Check dit eventueel bij je huisarts. Die kan je in levende lijve zien, dus jouw situatie goed beoordelen en je adviseren. Sterkte!

Re: beginner

probeer de poeder "weight gainer" eens. kan je in veel fitness winkels vinden. ook bij niet fitness winkels.

zelfde verkooppunten die eiwitten (proteinen) poeders verkopen. Zelf ben ik 20, 1.90 meter en weeg 55,7 kilo.

Naja. dat weegde ik vorige week.

Wat ik je aanraad is gewoon veel pasta eten (macaroni, spagetti, mie etc), om de 2 uur wat eten al eet je een snack, veel koolhydraten en eiwitten en weinig vet :shock: .

Anders kan je me een email sturen

XXXXXXX

Ik ben er ook mee bezig om zwaarder en gespieder te worden.

Edit moderator Math: geen emailadressen, dit conform de forumregels

Berichten: 37

Re: beginner

Kijk anders eens op www.dutchbodybuilding.com.

Zooien tips over hoe je groter en gespierder kunt worden.

Ik train nu 8 maanden en ben van 72 naar 79kg gegaan bij een lengte van 1.81m.

Anabolen heb je niet nodig, iedereen kan behoorlijk groot en gespierd worden zonder die rommel. Reken je energiebehoefte per dag uit, en ga daar elke dag rond de 500kcal boven zitten. Eet de juiste dingen, weinig verzadigde vetten en 5-6x per dag een maaltijd met ongeveer 25g eiwitten. Neem wei-eiwitten (snelle eiwitten voor het eerste herstel vand e spieren) direct na de training. Zorg dat je elke dag minimaal 7 uur slaapt. Stel een schema op waarbij elke spiergroep voldoende rust krijgt tussen de traningsdagen door.

Enz.

Berichten: 1

Re: beginner

Anonymous schreef:hi hij mijn vraag is wie mij kan helpen met gebruik van anabolen en welke .

ik ben een jonge van 19 en weeg te weinig voor mij leeftijd namelijk 45 kilo wat ik ook doe kom ik niet bij en mijn grootste droom is een beetje gespierd uit te zien, ik zie er nu eigelijk niet zo slecht uit kwa spieren want ben slank en heb snel resultaat als ik train maar toch het is niet wat ik eigelijk wil dat het word ,wie zou me kunnen helpen wat radden jullie mij aan ?

grotjes devin
Het Beste is, zou ik zeggen, veel eten. Maar dan ook echt veel, en gezond. Je zegt wat ik ook doe ik kom niet bij. Eet je wel genoeg? (bijna) een hele brood per dag(met beleg naar keuze-liefst kipfilet e.d.)), een warme maaltijd, 2 shakes, 3 stukken fruit (liefst 2x banaan), 1tonijnsalade met dressing verdeel over de dag, met eventueel een powerbar(koolhydraatreep) na het avondeten naast de banaan.

Als je dat voor een 1/2 jaar hebt gedaan en merkt dat je niet groeit, kun je nadenken over supplementen. Je kunt in die 6 mnd creatine en aminozuren gebruiken voor en/of na de training. Als je dan nog niet tevreden bent, kun je anabolen gebruiken. Geheel voor eigen risico, maar dat spreekt natuurlijk voor zich. Wat niet betekend dat je er wat aan zult overhouden, maar toch, de kans bestaat....

Zoals met alles geldt ook hier -geniet, maar gebruik met mate. Als je junk gedrag gaat vertonen met AAS dan hou je inderdaad geen bal meer over in je zak. Er zijn publicaties over de voor- en nadelen, waaruit ieder volwassen mens zijn conclusies kan trekken en uiteindelijk zo tot een weloverwogen beslissing kan komen.

Je zou kunnen spuiten(testesteron) of wat milder beginnen met bv (dianabol) pillen.

Kijk als je maar een jaartje hebt getraind, en ook niet veel aan je voeding hebt gedaan, kun je zowieso (nog) niet groeien, je word dan alleen maar peziger. Je moet wel goed gaan eten EN zweten, voor een paar jaar, om echt groot te kunnen worden. Als je nu gaat gebruiken en je bent over 5 jaar zat van het trainen(en blijkbaar zie je d'r nu al een beetje tegenop), zit je met de gebakken peren. Ik heb zelf zo'n 4 jaar getraind voordat ik erover ging denken. Daarbij komt dat ik jaren karate en boxen heb gedaan waardoor ik al een beste fundering had gelegd voor het kracht trainen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: beginner

Een kanttekening hierbij is dat ook het nemen van creatine niet zonder risico's is. Als je nieren niet goed werken kan het bijzonder schadelijk zijn om dit supplement te nemen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: beginner

Waarom wordt deze case niet beschouwt alszijnde een persoonlijk medisch probleem?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: beginner

Een persoonlijk probleem dat na 4 jaar gekickstart wordt lijkt mij voldoende voor een slotje.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gesloten