Opp. van een hexagoon

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 9

Opp. van een hexagoon

FOUTJE! Ben er net zelf achter gekomen dat ik enkele fouten heb gemaakt, ik ga nog even verder met zelf proberen :eusa_whistle:

Hallo! Ik heb een formule geschreven voor de bereking van de opp. van een regelmatige hexagoon.

f(x) = x²+x(2x)

Hierbij is x de lengte van 1 zijde.

Kan iemand mij vertellen of deze formule klopt?

Alvast bedankt,

Risc12

Berichten: 9

Re: Opp. van een hexagoon

Ik heb nu deze formule:

2x²+(x°2x)

Hierbij is x nog steeds de lengte van 1 zijde. Mischien moet ik het nog verder vereenvoudigen maar deze klopt wel.

Kunnen jullie deze formule ook eens uitproberen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Risc12


Berichten: 9

Re: Opp. van een hexagoon

Ik weet dat daar ook formules staan maar het leek me leuk om zelf een formule te maken, aangezien je de opp van het figuur ook als een ruit en 2 vierkanten kan zien.

Re: Opp. van een hexagoon

Ik weet dat daar ook formules staan maar het leek me leuk om zelf een formule te maken, aangezien je de opp van het figuur ook als een ruit en 2 vierkanten kan zien.


Het is ook leuk (en leerzaam) om het zelf uit te rekenen. Op de Wiki kan je vervolgens controleren of je resultaten kloppen. Mocht het niet lukken, dan kan je hier je redenering plaatsen. We kunnen dan kijken waar de fout zit.

Berichten: 9

Re: Opp. van een hexagoon

Ok, bedankt voor het antwoord. Ik ben er nu achter wat het wel moet zijn maar ben van plan om hem nog te vereenvoudigen.
\(\frac{(x \times 2x)}{2} + 2x ²\)

Reageer