[wiskunde] riemann-som invoeren in gr

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 22

[wiskunde] riemann-som invoeren in gr

Hallo,

ik heb morgen een wiskundetoets met als onderwerp onder andere de Riemann-som.

Alleen nu staat er in mijn boek dat ik een practica moet doornemen om te leren hoe ik de Riemann-som in mijn GR kan invoeren maar ik heb de practicaboekjes niet. Ik heb een Casio CFX-9850GC Plus

Wat me nu niet lukt is het benaderen van een opppervlakte van een vlakdeel dat is ingesloten door twee grafieken.

Met één grafiek lukt het me wel, dan volg ik de knoppen: shift, G-slu, sdx. Op het punt met de juiste x-waarde druk ik op EXE, vervlogens kan ik met de pijltoetsen naar het tweede punt wat van belang is lopen, weer op EXE, en er ontstaat een oppervlakte.

Met twee grafieken lukt dit niet, dus daar is vast een andere manier voor. Als iemand die mij kan uitleggen dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

Berichten: 8.614

Re: [wiskunde] riemann-som invoeren in gr

Zelf heb ik een TI-84+, dus kan ik je niet helpen, maar blijkbaar kun je hier de handleiding vinden.

EDIT: Blijkbaar heb je - als je deze upgrade hebt geïnstalleerd - een programmaatje RIEMANN in je Backup zitten dat doet wat je wilt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.278

Re: [wiskunde] riemann-som invoeren in gr

Dag Murre, welkom :eusa_whistle: op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] VAKGEBIED-TAGS

Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.

bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.


[/td]</table>
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 22

Re: [wiskunde] riemann-som invoeren in gr

Oh excuus! In mijn haast heb ik dat inderdaad niet gedaan! Volgende keer zal ik eraan denken!

Op de site kan ik niet een handleiding vinden voor m'n rekenmachine.

En ik download dat programma liever niet omdat er staat dat er dan instellingen veranderen waardoor sommige rekenmethoden anders moeten worden uitgerekend dat ik nu gewend ben.

Wel bedankt voor de hulp!

Berichten: 63

Re: [wiskunde] riemann-som invoeren in gr

De handleiding staat er wel hoor. Klik

Gebruikersavatar
Berichten: 22

Re: [wiskunde] riemann-som invoeren in gr

Ah, inderdaad. Zoeken is nooit mijn sterkste punt geweest. Ik heb gezocht op casio en het type en toen kwam ik bij de shop terecht waar allemaal dingen te koop waren...

Hartstikke bedankt!

Reageer