Massatraagheid excentergewicht

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Massatraagheid excentergewicht

Hallo Mensen van dit prachtige forum!

Ik kijk al heel lang mee op dit forum als ik ergens weer eens niet uitkom. Meestal vind ik het antwoord dat ik zoek wel via de zoekfunctie, maar dit keer niet, dus dan toch maar een vraag posten.

Ik zit met een vraagstuk. We hebben een bestaande machine met daarin de onderstaande excentergewichten. Deze gewichten gaan van stilstand naar 1700tpm in 4sec. Het tandwiel wordt aangedreven via een kleiner aandrijfwiel (overbrenging 31:42) door een hydromotor.

Afbeelding

Nu is mijn vraag, hoe kan ik het benodigde koppel bepalen, wat de motor moet leveren. En dit wil ik relateren aan de tijd dat de machine op toeren komt. M.a.w. Als ik binnen 1sec op toeren wil zijn, hoeveel koppel moet ik dan leveren.

Het totale gewicht van 1 excentergewicht inclusief as en tandwiel weegt 86kg en het zwaartepunt ligt 51mm onder het hart van de as.

Op het plaatje is ook een open venster te zien waarin onderin een tabel staat met de Izz. Dit is het massatraagheids moment t.o.v. het hart van de as.

Evt. hulp zou Zeeeeer op prijs gesteld worden.

Alvast hartelijk dank.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Massatraagheid excentergewicht

Verplaatst naar Praktische en overige technische wetenschappen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer