Springen naar inhoud

Massastroom in een geroerde tank

• Log in om te kunnen reageren

Max b.

Max b.

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 oktober 2009 - 08:31

Hallo,

Ik wil de exacte eindtemperatuur(uittredetemperatuur) van een koel of verwarm medium in een tank jacket berekenen.
Hier heb ik echter de massastroom [kg/s] voor nodig in de tank. Heeft iemand een idee hoe ik deze bereken in een geroerde tank, en of dit uberhaupt mogelijk is in een niet-geroerde tank.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 28 oktober 2009 - 12:17

In jouw eerdere topic hebben we het hier al over gehad. Het gaat om toerental en diameter van de roerder, niet om kg/s in de tank.

Als de tank niet geroerd is heb je te maken met natuurlijke convectie in de tank. Bij een saus zal dat zeer slecht zijn en dus niet praktisch.
Hydrogen economy is a Hype.

Max b.

Max b.

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 oktober 2009 - 13:24

Dat is wat betreft de U-waarde. Die wil ik nu niet berekenen. Voorheen deed ik een aanname voor de uittredetemperatuur van het verwarmende medium[logaritmische delta T]. Nu wil ik deze exact berekenen
Daarvoor moet ik weten hoeveel kg/s er door de jacket gaat en door de tank. Maar omdat er geen doorstroom is in de tank weet ik niet hoe ik dit moet bepalen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 28 oktober 2009 - 17:31

Je kunt niet zowel de uittreetemperatuur van, alsmede de hoeveelheid kg/s door de jacket berekenen. …en van beiden moet bekend zijn om de ander te berekenen.

De vloeistof in de tank zal geleidelijk opwarmen. In ťťn minuut zal de opgenomen warmte van de tankvloeistof gelijk zijn aan de afgestane warmte van de hoeveelheid verwarmende vloeistof die in diezelfde minuut door de jacket stroomde.
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures