Plugin schrijven voor imagej

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Plugin schrijven voor imagej

Ik zou graag een plugin voor ImageJ (Image processing and analysis in Java) schrijven waarbij er een microscopische opname van migrerende cellen word gevolgd. Elke cel moet worden gevolgd, waarbij na mitose (deling van een cel) deze cel in twee is gedeeld. Elke zuster cel moet vervolgens een nieuwe identiteit krijgen (die nog wel terug gekoppeld kan worden naar de oorspronkelijke cel).

Nu ben ik wat computers betrefd en programmeren eigenlijk alleen maar een end-user. Ik zou me hier echter graag in willen verdiepen. Zou iemand mij een boek, literatuur, ander leeswerk aan kunnen raden om een dergelijke plugin te kunnen schrijven (in Java dus).
"Meep meep meep." Beaker

Re: Plugin schrijven voor imagej

Ken je deze?

Developer Resources:

http://rsbweb.nih.gov/ij/developer/index.html

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Plugin schrijven voor imagej

Nu ben ik wat computers betrefd en programmeren eigenlijk alleen maar een end-user.
Van waar moet je beginnen?

Kun je

a) basis algoritmen implementeren? Kun je ze ook bedenken? Kan je met Java werken?

b) Object-geörienteerd werken? OO denken?

c) Externe bibliotheken gebruiken?

d) heb je al ervaring met programmeren?

e) Image-processing algoritmen bedenken/begrijpen?

Als ik dit lees, zie ik dat er geen cel-herkenning in zit? Heb je al iets anders gevonden die dit kan? Want dat is alles behalve vanzelfsprekend... Het is niet voor niets dat image-processing een tak op zich is...

Moest je echt nog niets van programmeren kennen, zou ik het je niet aanraden. Dit is iets waar zelfs een echt ervaren programmeur nog een dikke week werk aan heeft, en als je nog pas moet beginnen durf ik te wedden dat het je minstens een half tot volledig jaar gaat kosten. Je gaat er het goedkoopst van af zijn als je iemand het voor je laat doen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer