Springen naar inhoud

Ervaringscertificaat

• Log in om te kunnen reageren

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44858 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 oktober 2009 - 22:08

http://www.ervarings...ertificaat.html

In deze certificaatgeile wereld, waar élke organisatie papier kennelijk hoger acht dan praktijk áchter dat papier, is er nu het nieuwste van het nieuwste. Klets wat je wil, en maak er je helemaal éigen "certificaat" van waarmee je geklets nog een officieel lijkend sausje krijgt ook.

(Mag ik even een teiltje?)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8789 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 oktober 2009 - 13:48

Tja, ik weet het niet hoor... zou een potentiele werkgever echt iets geven om zo'n certificaatje? Het lijkt me logischer eens contact op te nemen met de referenties uit het C.V., dan krijg je snel genoeg een beeld van iemands capaciteiten. Scheelt weer een paar dooie bomen :eusa_whistle:
Victory through technology

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 oktober 2009 - 14:34

Meh, referenties zijn over het algemeen ook niet zo heel betrouwbaar... Maar of werkgevers malen om zo'n certificaatje, is inderdaad nog maar de vraag.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44858 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 oktober 2009 - 14:43

Scheelt weer een paar dooie bomen ](*,)

en een dooie duizend euro. :eusa_whistle:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8789 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 november 2009 - 02:00

Geen idee wat de kosten zijn verder. Ik zou er geen moeite mee hebben een getuigschrift te maken over een medewerker als die daar belang bij had voor verdere carriere.

Mochten er met zon certificaat kosten gemoeid zijn zou ik eerder geneigd zijn de ervaring op papier te zetten te ondertekenen, zonder die hele mallemolen in te gaan.

seaflyer

seaflyer

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 november 2009 - 18:52

Maar hoe zou zo'n ervaringscertificaat dan nagelopen kunnen worden?
Ik bedoel, je zou wel zelf kunnen zeggen wat je capaciteiten zijn, maar wie weet overdrijf je de feiten wel. Bovendien geeft een opsomming van dingen die je gedaan hebt toch niet je eigenschappen weer?
If life ends where death begins, does life then also begin where death ends?
"The important thing in science is not so much to obtain new facts as to discover new ways of thinking about them." Sir William Brag (British physicist)

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8789 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 november 2009 - 00:12

Voor zover mij duidelijk is zoiets een verklaring van een werkgever over iemands capaciteiten, niet iets dat een medewerker zelf naar smaak invult. Blijft een beetje de vraag wat nou de meerwaarde is boven een 'ouderwetse' referentie waarbij een nieuwe potentiele werkgever contact legt met een vorige werkgever om zo een beeld van iemand te krijgen.

Uiteraard kan zo'n referentie wel eens mislopen als een arbeidsrelatie eindigt in verstoorde verhoudingen, maar in zon geval zal zon certificaat er m.i. ook niet inzitten.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures