Balkenende president van europa?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 63

Balkenende president van europa?

Ik heb ja gestemd, volgens mij zet dit Nederland meer en beter op de Europese en Wereldkaart dan Balkenende in Den Haag.

Berichten: 14

Re: Balkenende president van europa?

Afgezien van het weinige verstand dat ik hiervan heb:

Volgens sommige politici zal, wanneer Balkenende vertrekt, er chaos in Nederland ontstaan.

En is het voor Nederland wel echt goed om meer op de kaart te staan? Als Balkenende president wordt van Europa betekent dat dat Nederland een voorbeeldfunctie krijgt, en dat betekent weer dat we beter moeten presteren. Wat weer betekent dat het ons uiteindelijk geld zal gaan kosten, terwijl we al geld tekort hebben.
If life ends where death begins, does life then also begin where death ends?

"The important thing in science is not so much to obtain new facts as to discover new ways of thinking about them." Sir William Brag (British physicist)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Balkenende president van europa?

Ik heb ja gestemd, volgens mij zet dit Nederland meer en beter op de Europese en Wereldkaart dan Balkenende in Den Haag.
Bijzonder grappig, in België stond vandaag in de metro dat er al een Europees consensus was dat premier Herman Van Rompuy die functie zou krijgen. :eusa_whistle:

Maar los daarvan, ik vind dat die functie naar een vrouw uit een van de Baltische Staten zou moeten gaan, en dat je juist de enige reden gegeven hebt waarom het niet Balkenende zou moeten zijn. Het is een Europese functie, dus het allerlaatste wat hij zou/zal moeten doen, is Nederland op de kaart plaatsen. Het laatste wat we nodig hebben, is een ex-premier die bijzonder sterk aan een bepaald land gebonden is. Hij moet Europa vertegenwoordigen!
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: Balkenende president van europa?

En is het voor Nederland wel echt goed om meer op de kaart te staan? Als Balkenende president wordt van Europa betekent dat dat Nederland een voorbeeldfunctie krijgt, en dat betekent weer dat we beter moeten presteren. Wat weer betekent dat het ons uiteindelijk geld zal gaan kosten, terwijl we al geld tekort hebben.
Ik vraag me af of Nederland echt een voorbeeldfunctie zou krijgen. Voor wie zou Nederland dan een voorbeeld worden? Burgers kan het niet zoveel schelen denk ik, ik zelf zou zoiets hebben van: ''Goh, een Nederlander'' en verder niets van dat land verwachten. En politici zullen er helemaal niet zoveel waarde aan hechten, omdat het presidentschap toch om een bepaald aantal jaren naar een president van een andere nationaliteit gaat.
Maar los daarvan, ik vind dat die functie naar een vrouw uit een van de Baltische Staten zou moeten gaan, en dat je juist de enige reden gegeven hebt waarom het niet Balkenende zou moeten zijn. Het is een Europese functie, dus het allerlaatste wat hij zou/zal moeten doen, is Nederland op de kaart plaatsen. Het laatste wat we nodig hebben, is een ex-premier die bijzonder sterk aan een bepaald land gebonden is. Hij moet Europa vertegenwoordigen!
Waarom uit de Baltische staten? En waarom een vrouw? Zijn Nederlanders (of Belgen) dan zoveel nationalistischer dan de Balten? Nationalisme lijkt me erger in de machtigere landen zoals het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, dus Nederland is dan zo slecht nog niet. :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Balkenende president van europa?

Het maakt niet veel uit.

Dit alles doet me een beetje te veel denken aan het eurovisie song festival, en daar krijg ik hoofdpijn van.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Balkenende president van europa?

Zijn Nederlanders (of Belgen) dan zoveel nationalistischer dan de Balten? Nationalisme lijkt me erger in de machtigere landen zoals het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, dus Nederland is dan zo slecht nog niet. ](*,)
België is vreselijk nationalistisch (al zijn we het wel niet steeds eens aan welke natie precies :eusa_whistle: ) Nederland lijkt me wel beter, maar toch...

Het gaat me er vooral om een sterke incentive te geven dat het een Verenigd Europa is, waar iedereen gelijke kansen. Dus een vrouw uit een nieuwe lidstaat lijkt me ideaal ](*,) , in tegenstelling tot een man uit een van de eerste landen bij de EU...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer