Dikte staander

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Dikte staander

Beste forumleden,

ik ben bezig om in mijn tuin een vlonder te vervaardigen maar er zijn nog enkele kleine puntjes die ik over het hoofd gezien heb.

Ik heb een tuin grenzend aan het water en het is de bedoeling dat ik onder de vlonder een bergruimte creër.

ik heb 2 stalen H (HEA 160) balken met een lengte van 5,50 die als ligger fungeren

nu heb ik 2 vierkante stalen staanders van 5 cm ik denk niet dat dat het gaat worden omdat de constructie vrij zwaar gaat worden.

Mijn vraag is: hoe dik moet de staander zijn die 5 ton moet kunnen dragen (ruime inschatting) en wat is de oppervlakte van de betonnen voet die om de stander heen gestort moet worden?

Kan iemand mij ook vertellen welke balken (maat zonder doorhangen) ik bij een overspaning van 4,50 meter het beste kan gebruiken?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet en tevens maak ik van de gelegenheid gebruik om jullie alvast hartelijk te bedanken voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

S.J.

Berichten: 4.502

Re: Dikte staander

Ik zie graag een schema van je plan,raden is niet zo leuk!

Berichten: 3

Re: Dikte staander

Beste Oktagon,

ik heb mijn best gedaan een bestandje in te voegen maar ik krijg hem niet kleiner dan 50kb hoor Ik ben ook weer niet zo bedreven met de pc.

maar waarom heb je een plaatje nodig mijn vraagstelling is toch duidelijk?

Of is het echt noodzakelijk om een antwoord te kunnen krijgen?

m.v.g.

S.J.

Berichten: 4.502

Re: Dikte staander

Hallo,

Dat bestand van je kun je downloaden zoals rechtsonder een antwoordlijst op dit forum te zien is en dat mag tot 2 Mb groot zijn.

Het bladeren is het zoeken van jouw bestand of geprint prentje,dat wel ergens in je bestanden dus aanwezig moet zijn.

Is dit groter,dan kun je die bij jezelf eerst verkleinen tot zeg maar een 1.9Mb ofwel 1900 kb,dus een beetje meer dan 50 kb( dat is meer een grootte voor Avatars).

Je verhaal omtrent de constructie is niet duidelijk,vandaar het prentje!

Berichten: 3

Re: Dikte staander

oktagon schreef:Hallo,

Dat bestand van je kun je downloaden zoals rechtsonder een antwoordlijst op dit forum te zien is en dat mag tot 2 Mb groot zijn.

Het bladeren is het zoeken van jouw bestand of geprint prentje,dat wel ergens in je bestanden dus aanwezig moet zijn.

Is dit groter,dan kun je die bij jezelf eerst verkleinen tot zeg maar een 1.9Mb ofwel 1900 kb,dus een beetje meer dan 50 kb( dat is meer een grootte voor Avatars).

Je verhaal omtrent de constructie is niet duidelijk,vandaar het prentje!

Berichten: 4.502

Re: Dikte staander

En hoe dus verder?

Reageer