Springen naar inhoud

[scheikunde] practicum ontbinding van de mens

• Log in om te kunnen reageren

Annell

Annell

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 november 2009 - 22:22

Heey,

Ik heb als onderwerp voor mijn eindwerk chemie, ontbinding van de mens gekozen.
Maar hierbij moeten we ook een practicum uitvoeren.
Weet er iemand miss een practicum dat bij dit ondewerp hoort? Ik had de tip gekregen om iets met H2SO4 te doen, maar ik weet niet wat dit met dit onderwerp te maken heeft?
Dus kan iemand mij helpen?

Als je interressante informatie hebt over dit onderwerp mag je dit ook altijd geven.

Thanks
Annell

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8966 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 november 2009 - 23:04

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2009 - 02:19

Hmm.. Er worden elk jaar lichamen van overledenen ter beschikking gesteld aan de wetenschap.. Maar je kunt ook je vingertopje afzagen bij de handvaardigheidles en daar wat leuks mee doen.... :eusa_whistle:

Gekheid natuurlijk. Probeer bijvoorbeeld te achterhalen welke stof of stoffen verantwoordelijk zijn voor de typische geur van ontbinding. In de literatuur kun je daar vast iets over vinden en dan zou je deze stoffen ofwel kunnen proberen te synthetiseren (als het om relatief complexe verbindingen gaat) of beschikbare stoffen zo kunnen mengen dat je de geur kunt nabootsen. Niet zo fris, maar wel spannend... ](*,)

Veranderd door Bas, 04 november 2009 - 02:20

Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 04 november 2009 - 14:14

Van een niet deskundige:

Het lichaam zal wrs.opgevreten worden door de erin aanwezige bacterien,virussen en de aanwezige restzuren als maagzuur,gal,pepsine,darmsappen,etc.

Lupus

Lupus

• >100 berichten
  • 128 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2009 - 14:26

Misschien handig om je enkele tips te geven voor processen waarover je kunt lezen:

decompositie (decomposition in het Engels)
autolyse (autolysis)
(ver)rotting (putrefaction)
mummificatie

Wikipedia is natuurlijk een aardig startpunt. Als je een bolleboos bent zou je een pathologie-handboek kunnen raadplegen zoals "Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease", daarvoor zou je naar een universitaire medische bibliotheek kunnen gaan.
Deel liever je eigen gedachten om zo je dwaasheid te tonen, dan iemand te citeren om zo wijzer te lijken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures