[taalkunde] technische vertaling engels-nederlands

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 321

[taalkunde] technische vertaling engels-nederlands

Ik weet niet als dit hier hoort?

Ik wou een chemisch artikel vertalen maar dit is niet zo gemakkelijk, zouden jullie wat kunnen helpen.

A miniature gas chromatograph incorporating a miniaturized chemical trap for enrichment, rapid thermal desorption of the trap, a resistively heated capillary column for programmed GC analysis and micro-chip-based plasma emission detector is described.

The sampling and chromaographic conditions for the analysis of volatile compounds in air are presented. The performance of the CAD is illustrated in the universal (carbon) mode and for the selective detection of chlorinated and organo-mercury compounds. Detection limits (DLs) are at the sub-ug/L level in the carbon mode and 10 ng/L for organo mercury compounds.

Een miniatuurgaschromatograaf die een verkleinde chemische ?trap? voor verrijking, snelle thermische desorptie van de ?trap?, een weerstandige verwarmde capillaire kolom voor geprogrammeerde GC analyse en de op micro-chip-gebaseerde detector van de plasma emissie opneemt wordt beschreven.

De bemonstering en de chromaografische voorwaarden voor de analyse van vluchtige samenstellingen in lucht worden voorgesteld. De prestatie van CAD(Geladen aërosol detectie)is geïllustreerd op de universele (koolstof) ?mode? en voor de selectieve opsporing van gechloreerde en organo-kwik samenstellingen/verbindingen. De grenzen van de opsporing (DLs) bedragen het ?sub?- niveau ug/L op de koolstofwijze en 10 ng/L voor de samenstellingen van het organokwik.

Berichten: 321

Re: [taalkunde] technische vertaling engels-nederlands

die chemical trap verwijst denk ik naar de chemische (afval)filter ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [taalkunde] technische vertaling engels-nederlands

Heb je hier wat aan?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 321

Re: [taalkunde] technische vertaling engels-nederlands

Heb je hier wat aan?
In het artikel staat ook: The chemical trap consists of a small quartz tube filled with trapping material.

Zou ik dan misschien deze chemical trap mogen beschrijven als een opvang filter met een chemische verbinding in om een bepaalde molecule de detecteren

Reageer