Springen naar inhoud

- - - - -

Duitse arts stuurt patiŽnt naar dierenkliniek

• Log in om te kunnen reageren

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 november 2009 - 10:52

Arts stuurt patiŽnt naar dierenkliniek

Een arts van een ziekenhuis in de Duitse stad Hamburg heeft een extreem dikke patiŽnt voor verdere behandeling naar een dierenkliniek gestuurd. De man van 240 kilo paste niet in de onderzoeksapparatuur van het hospitaal.

Bron: Medisch Contact

Lees verder: http://medischcontac...erenkliniek.htm

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5819 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2009 - 12:24

:eusa_whistle:

Doet me denken aan een patient een hele tijd terug op de afdeling. Die moest door de brandweer worden verplaatst naar het ziekenhuis alwaar ik elke ochtend haar smetplekken mocht verzorgen. Voor de nieuwsgierigen; ze had een BMI van 80 ](*,) .
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Dido

Dido

• >1k berichten
  • 1814 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 november 2009 - 12:33

...alwaar ik elke ochtend haar smetplekken mocht verzorgen.

Fijne job... typisch iets waarvoor artsen in opleiding werden/ worden ingezet? ](*,)

Voor de nieuwsgierigen; ze had een BMI van 80 :eusa_whistle: .

Een BMI van 80... Dat is nu eens een voorbeeld van wat ze echt wel MORBIDE obesitas noemen!

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

EMH Richard

EMH Richard

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 november 2009 - 16:24

Hebben we een dergelijke situatie hier in Nederland ook niet gehad? PatiŽnten die niet in het apparatuur passen werden naar Utrecht verwezen in verband met het scanapparatuur dat aldaar voor paarden werd gebruikt. Echter, dit is eerder dit jaar gestopt, omdat het mensonterend zou zijn. Je vraagt je af hoe deze patiŽntenpopulatie nu het beste verder kan worden geholpen...

Veranderd door EMH Richard, 10 november 2009 - 16:26

Patient: "Doctor, I think I'm going deaf."
Doctor: "Describe the symptoms."
Patient: "Homer is the bald fat one and Marge has the blue hair."

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8794 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 november 2009 - 18:50

Tja, eigenlijk vind ik het zo de beste oplossing - als iemand niet in een scanner past en de dierenkliniek verderop heeft een grotere, dan is het toch niet meer dan logisch? Het alternatief is uberhaupt die scan niet uitvoeren.

Fabrikanten van die scanners letten er echt wel op dat vrijwel iedereen erin past, maar of ze al dingen zo 2x zo groot moeten gaan maken omdat 0.01% van de patentienten te dik is om erin te passen? Lijkt mij een beetje onzin, en ook onwenselijk aangezien die apparaten daardoor duurder (en wellicht zeldzamer) worden.

Ik denk dat mensen die zwaarder zijn dan 200 kilo wel vaker dingen tegenkomen die niet 'compatible' zijn met hun omvang - (vliegtuig)stoelen, deuren, doorkrakkende fietsen, defectrakende weegschalen, instortende paarden... :eusa_whistle:
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures