Duitse arts stuurt patiënt naar dierenkliniek

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Duitse arts stuurt pati

Arts stuurt patiënt naar dierenkliniek


Een arts van een ziekenhuis in de Duitse stad Hamburg heeft een extreem dikke patiënt voor verdere behandeling naar een dierenkliniek gestuurd. De man van 240 kilo paste niet in de onderzoeksapparatuur van het hospitaal.


Bron: Medisch Contact


Lees verder: http://medischcontact.artsennet.nl/discuss...erenkliniek.htm

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Duitse arts stuurt pati

:eusa_whistle:


Doet me denken aan een patient een hele tijd terug op de afdeling. Die moest door de brandweer worden verplaatst naar het ziekenhuis alwaar ik elke ochtend haar smetplekken mocht verzorgen. Voor de nieuwsgierigen; ze had een BMI van 80 ](*,) .
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Duitse arts stuurt pati

...alwaar ik elke ochtend haar smetplekken mocht verzorgen.
Fijne job... typisch iets waarvoor artsen in opleiding werden/ worden ingezet? ](*,)
Voor de nieuwsgierigen; ze had een BMI van 80 :eusa_whistle: .
Een BMI van 80... Dat is nu eens een voorbeeld van wat ze echt wel MORBIDE obesitas noemen!


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 10

Re: Duitse arts stuurt pati

Hebben we een dergelijke situatie hier in Nederland ook niet gehad? Patiënten die niet in het apparatuur passen werden naar Utrecht verwezen in verband met het scanapparatuur dat aldaar voor paarden werd gebruikt. Echter, dit is eerder dit jaar gestopt, omdat het mensonterend zou zijn. Je vraagt je af hoe deze patiëntenpopulatie nu het beste verder kan worden geholpen...
Patient: "Doctor, I think I'm going deaf."

Doctor: "Describe the symptoms."

Patient: "Homer is the bald fat one and Marge has the blue hair."

Berichten: 12.262

Re: Duitse arts stuurt pati

Tja, eigenlijk vind ik het zo de beste oplossing - als iemand niet in een scanner past en de dierenkliniek verderop heeft een grotere, dan is het toch niet meer dan logisch? Het alternatief is uberhaupt die scan niet uitvoeren.


Fabrikanten van die scanners letten er echt wel op dat vrijwel iedereen erin past, maar of ze al dingen zo 2x zo groot moeten gaan maken omdat 0.01% van de patentienten te dik is om erin te passen? Lijkt mij een beetje onzin, en ook onwenselijk aangezien die apparaten daardoor duurder (en wellicht zeldzamer) worden.


Ik denk dat mensen die zwaarder zijn dan 200 kilo wel vaker dingen tegenkomen die niet 'compatible' zijn met hun omvang - (vliegtuig)stoelen, deuren, doorkrakkende fietsen, defectrakende weegschalen, instortende paarden... :eusa_whistle:
Victory through technology

Reageer