Springen naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

China verbiedt lijfstraffen voor internetverslaafden

• Log in om te kunnen reageren

Dido

Dido

• >1k berichten
  • 1814 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 november 2009 - 12:08

Uit de krant 'De Morgen':
China verbiedt lijfstraffen voor internetverslaafden

Geplaatste afbeelding

De Chinese overheid heeft fysieke straffen voor mensen met een internetverslavinf verboden. Het is vanaf heden ook niet meer toegelaten om zulke mensen op te sluiten. Dat meldt het Chinese persbureau Xinhua.

Militaire trainingen
In augustus werd een vijftienjarige jongen doodgeslagen in een kamp voor jongeren met een internetverslaving. Een paar dagen daarna moest een jongen uit een ander kamp in het ziekenhuis worden opgenomen in kritieke toestand. In de meeste van die kampen worden de jongeren onderworpen aan zware militaire trainingen om van hun verslaving af te geraken.

Elektroshocks
China verbood eerder al de behandeling van internetverslaafden met elektroshocks. Die worden in de psychiatrie al langer tegen depressies en schizofrenie gebruikt. Experts zijn er evenwel niet zeker van of ze wel effect hebben in de strijd tegen een verslaving.

Echt probleem
Internetverslaving is een echt probleem in China, waar naar schatting 300 miljoen mensen toegang hebben tot het internet. De helft van de Chinese internetgebruikers zou tussen de 18 en 30 jaar oud zijn. Ongeveer tien procent van de jongere gebruikers zou verslaafd zijn. Zeker zeventig procent van hen is man. (anp/adb)

Ik sta trouwens niet in voor de gevolgen van dit fotootje... Want ik veronderstel dat dit misschien bepaalde mensen, die internet verslaafd zijn, op ideeŽn kan brengen... :eusa_whistle:

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures