Anti licht?

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Anti licht?

hi,

ik heb een vraag dan misschien wel totaal absurt is en ook helemaal niet waar is. Ik heb op dit forum al gezocht naar het bestaan van anti licht. Ik kwam wel een paar andere topics tegen over dit onderwerp maar daar werd gesproken over anti deeltjes van fotonen etc.

Wat ik me dus afvroeg is als je licht als sinus ziet, zoals geluid bijvoorbeeld, kunnen dan twee sinussen elkaar opheffen?

Een beetje volgens hetzelfde principe als anti geluid in bijvoorbeeld een vliegtuig. Dat twee sinussen een precies een spiegelbeeld zijn van elkaar. De een heeft een top terwijl de andere een dal heeft. Ze heffen elkaar dan op en hoor je geen geluid (of is het in ieder geval gereduceerd).

Ik vroeg me af of dit ook kan voor licht.

alvast bedankt,

Gebruikersavatar
Berichten: 897

Re: Anti licht?

anti licht bestaat uiteraard niet, het is niet dat antimaterie anti licht zou uitzenden, anti materie zend dezelfde frequentie's licht uit als gewone materie.

Het is wel zou dat licht elkaar kan uitdoven dit effect heet interferentie er zijn ook veel toepassingen op dit gebied zie op wiki naar interferrometer. Dit effect wordt inderdaad simpelweg veroorzaakt doordat de golven omgekeerd zijn en elkaar zo opheffen (zoals sin en-sin).

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Anti licht?

die hanze schreef:anti licht bestaat uiteraard niet, het is niet dat antimaterie anti licht zou uitzenden, anti materie zend dezelfde frequentie's licht uit als gewone materie.

Het is wel zou dat licht elkaar kan uitdoven dit effect heet interferentie er zijn ook veel toepassingen op dit gebied zie op wiki naar interferrometer. Dit effect wordt inderdaad simpelweg veroorzaakt doordat de golven omgekeerd zijn en elkaar zo opheffen (zoals sin en-sin).
interferometer met één r.

Ik denk dat antilicht bedoeld is zoals antigeluid (en zeker niet als antimaterie); inderdaad interferentie.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Anti licht?

De Darkon! Zie Scientists Discover New Particle
Verborgen inhoud
(een 1 april grap)
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.541

Re: Anti licht?

Er is in het dagelijkse leven weinig behoefte aan antilicht omdat hinderlijk licht met simpele middelen (oogleden, gordijnen) afgeschermd kan worden.

Fasecontrastmikroscopie zou je kunnen opvatten als het gebruik van 'antilicht'.

Reageer