Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Wat is de verdienste van zich plat zuipen?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Verdienste?! Een bijdrage leveren tot de beperking van de economische crisis :eusa_whistle:
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Wat is de verdienste van zich plat zuipen?
Ik denk dat het eerder aftasten is van de grenzen (op jongere leeftijd dan). Of men drinkt teveel op korte tijd en overschat zichzelf. Men kan dan al platgezopen zijn tegen de tijd dat men beseft dat men te ver gegaan is. Of de omstandigheden zijn anders, men drink dan evenveel als gewoonlijk, maar dan wel bijvoorbeeld op een nuchtere maag of als men vermoeid is.

Verdienste? Een lege portemonnee en een kater.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 771

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Is de verdienste niet dat andere mensen je "cool" gaan vinden?

Beetje zelfde verhaal dan met andere drugs denk ik

Je grenzen aftasten is goed voor de eerste keer, maar dat excuus kan je geen 2 maal gebruiken :eusa_whistle:

(niet dat ik spreek uit enige ervaring, voor de duidelijkheid)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Niets; je denkt dat je daardoor beter bent dan anderen. Mja; op andere gebieden is een nuchtere mens zeker superieur.

@TD: :eusa_whistle:
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Om even minder politiek correct te doen dan mijn voorgangers;

1) Drank kan lekker zijn. Als iets lekker is wil je daar meer van. Soms leidt dat tot een zware intoxicatie.

2) Alcohol kan mensen erg gezellig maken. Gezelligheid is leuk, dus waarom stoppen met drinken.

3) Alcohol verlaagt grenzen. Soms levert jezelf platzuipen een leuke dame op.

4) Alcohol werkt in hoge doses depressief op het zenuwstelsel. In moeilijke periodes is het soms de enige

manier waarop mensen hun problemen kunnen vergeten.

Ik heb in m'n leven aardig wat contacten gelegd en superleuke avonden gehad door mezelf plat te zuipen.

De verdienste die ik er aan over heb gehouden is hele fijne herinneringen.

En nu weer even moraliserend: alcohol maakt meer kapot dan je lief is.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Bepaalde dranken zijn zeker lekker. Maar cola is ook lekker, en daarvan ga je geen 20 glazen op een avond drinken. Ik vind daarom dat drinken voor de smaak zich beperkt tot een paar glaasjes per avond. Als je verder drinkt, dan heeft dat m.i. eerder te maken met het feit dat alcohol drinken inderdaad zorgt voor een prettig gevoel.

Alcohol kan mensen gezellig maken, zelfs gul :eusa_whistle: . Aan de andere kant kan alcohol bepaalde mensen ook erg irritant en zelfs agressief maken. Er zou een theorie de ronde gaan dat alcohol mensen maakt zoals ze echt zijn, hun persoonlijk zou o.i.v alcohol versterkt worden. De wetenschappelijke correctheid hiervan terzijde (persoonlijk heb ik namelijk nogal wat tegenstellingen gezien).

Je puntje drie: Is het niet makkelijker om een platgezopen dame te versieren in plaats van omgekeerd?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Uit onderzoek blijkt trouwens dat zij die zichzelf beschouwen als 'ik kan goed tegen de drank', het meeste risico lopen op alcoholabusus en -verslaving. Net omdat die mensen maar weinig nadelen ondervinden bij het zich platzuipen (lees: weinig of geen 'kater' ervaren).
anusthesist schreef:Ik heb in m'n leven aardig wat contacten gelegd en superleuke avonden gehad door mezelf plat te zuipen.

De verdienste die ik er aan over heb gehouden is hele fijne herinneringen.
Als je dus schrijft dat het je vooral fijne herinneringen (naast die zaken die je ook benoemt) heeft opgeleverd (en je misschien niet al te ziek was nadien?? Gokje, weet ik natuurlijk niet), dan is er natuurlijk eerder een beloning verbonden aan het zich platzuipen (en geen straf). De ideale mix dus om je de volgende keer nog eens plat te zuipen...

Het moraliserende laat ik verder voor wat het is, Anusthesist. :eusa_whistle:

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Er zou een theorie de ronde gaan dat alcohol mensen maakt zoals ze echt zijn, hun persoonlijk zou o.i.v alcohol versterkt worden. De wetenschappelijke correctheid hiervan terzijde (persoonlijk heb ik namelijk nogal wat tegenstellingen gezien).
Ik zou ook niet teveel waarde hechten aan die theorie. Alcohol schakelt eigenlijk (ruwweg gesproken) de frontaalkwab uit. Datgene wat de mens z'n hogere functies geeft. Bij patiënten met dementie zie je ook wel vaker wat het betekent als de frontaalkwab wordt uitgeschakeld: decorumverlies, geen remmingen meer ervaren, alles zeggen wat er in hen opkomt,.... En of ze dan hun echte persoonlijkheid tonen? Ik denk het niet. Ze tonen alleen hoe een mens zou zijn als hij z'n frontaalkwab kwijtspeelt... Wat dus niet echt aangewezen lijkt... :eusa_whistle:

Ruwweg gesproken natuurlijk, ik zei het al... ](*,)

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Er zou een theorie de ronde gaan dat alcohol mensen maakt zoals ze echt zijn, hun persoonlijk zou o.i.v alcohol versterkt worden. De wetenschappelijke correctheid hiervan terzijde (persoonlijk heb ik namelijk nogal wat tegenstellingen gezien).
Ligt in het verlengde van in vino veritas. Zal toch wel een kern van waarheid inzitten.
Je puntje drie: Is het niet makkelijker om een platgezopen dame te versieren in plaats van omgekeerd?
Beiden gedrogeerd is natuurlijk de beste combinatie.
Als je dus schrijft dat het je vooral fijne herinneringen (naast die zaken die je ook benoemt) heeft opgeleverd (en je misschien niet al te ziek was nadien?? Gokje, weet ik natuurlijk niet), dan is er natuurlijk eerder een beloning verbonden aan het zich platzuipen (en geen straf). De ideale mix dus om je de volgende keer nog eens plat te zuipen...
Ik heb nooit hoofdpijn na een avond stappen, alleen ik als me botvier met rode wijn. Dat gebeurt zelden.

Het is inderdaad een ideale mix, dat wil niet zeggen dat je er een gewoonte van moet maken. Echt dronken ben

ik gemiddeld 1 keer in de 2, 3 maanden. Ik vind dat dat wel mag als je 26 bent, student en weinig verplichtingen hebt.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Ik blijf m'n gegevens halen uit onderzoekjes, vandaag, maar daaruit blijkt ook weer dat veel mannelijke studenten onder de DSM-criteria vallen van het rubriekje 'alcoholabusus'. Maar vooral ook dat, ondanks het feit dat therapieën bij alcoholverslaving (geen abusus!) maar weinig effectief zijn, de meeste studenten vanzelf hun alcohol(misbruik) stoppen eens ze zich settelen (je weet wel: wonen & ev. trouwen met jouw lief, beroep uitoefenen, huisje, tuintje, kindje ed.). Onderzoekers stellen zich dan ook de vraag hoe men datgene, wat die studenten blijkbaar vanzelf kunnen (stoppen met jezelf lazarus te drinken), kan gebruiken bij therapieën voor alcoholverslaafden.

OK, dat was wat de wetenschap ervan maakt... :eusa_whistle:
Ik vind dat dat wel mag als je 26 bent, student en weinig verplichtingen hebt.
Ja hoor... van mij mag het... Het is er inderdaad de ideale periode voor! ](*,)

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Ja hoor... van mij mag het... Het is er inderdaad de ideale periode voor! :eusa_whistle:


Gelukkig mag het ook van jou ](*,)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Gelukkig mag het ook van jou ](*,)
Ja hé, ik dacht er plots aan dat m'n expliciete toestemming wel belangrijk kon zijn... Vandaar dat ik dit toch nog, in alle nederigheid, wou neerschrijven... :eusa_whistle:

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

Maar vooral ook dat, ondanks het feit dat therapieën bij alcoholverslaving (geen abusus!) maar weinig effectief zijn, de meeste studenten vanzelf hun alcohol(misbruik) stoppen eens ze zich settelen (je weet wel: wonen & ev. trouwen met jouw lief, beroep uitoefenen, huisje, tuintje, kindje ed.). Onderzoekers stellen zich dan ook de vraag hoe men datgene, wat die studenten blijkbaar vanzelf kunnen (stoppen met jezelf lazarus te drinken), kan gebruiken bij therapieën voor alcoholverslaafden.
Daar ligt nu net het verschil tussen verslaving en studentikoos drankmisbruik.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 136

Re: Wat is de verdienste van "zich plat zuipen"?

kan je het wel een verdienste noemen? in de Van Dale staat dat met 'verdienstelijk maken' je iets doet waarvan de ander(en) voordeel heeft.

Ik kan nou niet zeggen dat met jezelf zo dronken voeren dat zelfs zitten een moeilijke opgave is, je een ander een voordeel geeft (misschien alleen dat hij het makkelijker krijgt om dat mooie meisje te versieren en jij niet). Dus letterlijk gezien is het geeneens een verdienste.

ik denk dat je jezelf plat zuipt gewoon omdat het kan (hier spreek ik ook wel uit eigen ervaring) en omdat je je vrienden in een andere situatie ziet. Bijvoorbeeld niet op school of tijdens je werk, wat zorgt dat je je dingen kan doen die je normaal niet kan (lees drinken).

Je kan dus beter vragen: waarom drinken mensen?

ik heb nog wel allemaal dingen in m'n hoofd die ik hier neer kan zetten, maar het komt er niet uit in goede zinnen.

Ik ben niet tegen drinken, ik geniet graag van een trappist of een lekkere whiskey, maar overmatig drankgebruik is iets waar ik op neerkijk. Een beetje verstand zou iedereen wel moeten hebben lijkt mij.

Edit: ik vind het wel toepasselijk dat dit onderwerp in het WSF Café zit, of ben ik nu te oppervlakkig bezig :eusa_whistle: ?

Reageer