Springen naar inhoud

Binair = vraag stelling reŽle getallen

• Log in om te kunnen reageren

Sef

Sef

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 november 2009 - 12:11

Hallo, zit met 2 vraagjes:

1) aan welke voorwaarde moeten de getallen kleiner dan 1 voldoen omdat ze exact binair kunnen worden voorgesteld?

Ik begrijp hoe je binair rekent, maar niet hoe je dit formuleert ( de voorwaarde).

2) Stellen a en b twee reŽle getallen voor dan mag de vergelijking van a en b, a = b niet worden gebruikt.
Door welk statement moet deze vergelijking worden vervangen?

Met Vriendelijke Groet,

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dida

Dida

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 november 2009 - 14:09

Hallo, zit met 2 vraagjes:

1) aan welke voorwaarde moeten de getallen kleiner dan 1 voldoen omdat ze exact binair kunnen worden voorgesteld?

Ik begrijp hoe je binair rekent, maar niet hoe je dit formuleert ( de voorwaarde).

2) Stellen a en b twee reŽle getallen voor dan mag de vergelijking van a en b, a = b niet worden gebruikt.

Met Vriendelijke Groet,

Wat vraag 1 betreft neem ik aan dat je bedoelt welke getallen als eindig binair kommagetal kunnen worden weergegeven.

Dit zijn alle rationele getallen (dus getallen die je als breuk kan schrijven), waarvoor geldt dat na het wegdelen van gemeenschappelijke factoren van de teller en noemer, de noemer een macht van 2 is.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 november 2009 - 14:14

afhankelijk van je context, zoiets:
if (fabs(a-b)<1e-10) { print("Ja hoor, ze zijn gelijk!"); }
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures