Springen naar inhoud

Interview met industrieel ingenieur

• Log in om te kunnen reageren

lavaargh

lavaargh

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 november 2009 - 18:59

Hallo allemaal,

Ik zit in mijn eerste jaar voor industrieel ingenieur aan de XIOS Hogeschool. Voor het vak DOCOVA (Discipline-Overschrijdende en Communicatieve Vaardigheden) moeten we een aantal vragen stellen aan een industrieel ingenieur (iemand die al werkt). Aangezien ik persoonlijk niemand ken die hiervoor gestudeerd heeft, dacht ik het op dit forum te proberen.

Als iemand mij kan helpen, zou ik hiervoor heel dankbaar zijn.
Hier zijn de vragen:

* Wat is je naam?
* Aan welke hogeschool heb je gestudeerd, wanneer ben je afgestudeerd en in welk jaar?
* Hoe heeft je loopbaan er tot nu toe uitgezien? Waar werk je nu, waar heb je gewerkt? (Als je nog maar net werkt is dit OK, anciënniteit maakt niets uit.)
* Wat is de inhoud van je job? Wat moet je doen, wat is je takenpakket, hoe ziet je gemiddelde werkdag er uit?

Dus als je op deze vragen wil antwoorden zou ik dit zeer op prijs stellen.

Bedankt,

Stefan.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ToonB

ToonB

• >250 berichten
  • 817 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 november 2009 - 12:59

Al eens aan gedacht om een bedrijfje ofzo te contacteren? In en rond limburg zijn talloze plaatsen waar industrieel ingenieurs werken die hier ook best wel wat tijd voor willen uittrekken.

Ik ben 2 jaar geleden nog op bedrijfsbezoek geweest bij glasfabrikant Leroi (Lerobel Group) in het kader van een project voor de opleiding industrieel ingenieur.

Er was daar een persoon die ons (na zijn uren, helemaal gratis ook nog) een 2u durende rondleiding heeft gegeven in zijn bedrijf. Hij was zeer opgetogen dat er eens wat studenten waren die de werkvloer van dichtbij wilden zien.
Ik weet nog dat deze persoon een industrieel ingenieur van opleiding was.
Het zou mij verbazen dat hij 2u lange rondleidingen wil geven, maar niet even een interview wil laten afnemen.

Dit maar om een voorbeeldje te geven, er zijn werkelijk talloze bedrijven die ingenieurs aan het werk hebben. En vooral in de wetenschappelijke sector zijn bedrijven er niet vies van om studenten al met hun bedrijf te laten kennismaken.
"Beep...beep...beep...beep"
~Sputnik I

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures