[chemie] proeven met glas

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[chemie] proeven met glas

Hééj iedereen,

Ik volg de richting Chemie en de tijd is gekomen voor aan het eindwerk te beginnen.

ik heb gekozen voor het Onderwerp "glas" nu vraag ik mij af wat voor een chemische Proefjes ik met glas kan doen?

bv. aanslag op glas enzo van die dingen .

ik zou alleen niet weten hoe ik er moet aan beginnen

Thx in Advance!

Gebruikersavatar
Berichten: 711

Re: [chemie] proeven met glas

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [chemie] proeven met glas

Hoe oud ben je, op welk niveau zit je en wat voor een spullen en begeleiding heb je tot je beschikking?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 3

Re: [chemie] proeven met glas

Hoe oud ben je, op welk niveau zit je en wat voor een spullen en begeleiding heb je tot je beschikking?


Ik zit in mijn eindjaar en ben 17. Dit jaar zijn we begonnen met EDTA-titraties, Redoxtitraties, Permanganometrie enzo van die dingen we moeten nog beginnen aan Absorptiespectrometrie, Refractometrie, Polarimetrie, Spectrofotometrie.

Ik heb van de spullen geen flauw benul kzal het eens navragen . Ik weet wel dat we redelijk wat in het labo hebben staan maar toch noch beperkt

Gebruikersavatar
Berichten: 400

Re: [chemie] proeven met glas

3 mogelijk chemische reacties met glas in de praktijk.

1: door inwerking van ik dacht CO2 kan een laagje op het glas ontstaan waardoor een blauwe gloed ontstaat . Deze heeft een ontspiegelende werking. An jou is dan hoe dat chemisch in elkaar zit.

2 In de vaatwasmachine krijg je soms een witte waas op de glazen. Ik dacht zelfs dat het glas dan aangetast wordt. Ook weer aan jouw om dat precies uit te zoeken.



3 Bij meekleurende glazen brillenglazen waar aluminium in verwerkt was, werden deze glazen aangetast door transpiratievocht.

Sowiezo het meekleuren van glas is een omkeerbare chemische reactie die mogelijk verder uit te zoeken is.

Bij brilleglazen worden verschillende samenstellingen gebruikt die mogelijk meer of minder gevoelig zijn voor chemische inwerking. Tegenwoordig komen glazen brillenglazen nog maar weinig voor.

Mocht je denken "is ie soms Opticiën" , ja dat klopt.

Berichten: 3

Re: [chemie] proeven met glas

jadatis schreef:3 mogelijk chemische reacties met glas in de praktijk.

1: door inwerking van ik dacht CO2 kan een laagje op het glas ontstaan waardoor een blauwe gloed ontstaat . Deze heeft een ontspiegelende werking. An jou is dan hoe dat chemisch in elkaar zit.

2 In de vaatwasmachine krijg je soms een witte waas op de glazen. Ik dacht zelfs dat het glas dan aangetast wordt. Ook weer aan jouw om dat precies uit te zoeken.



3 Bij meekleurende glazen brillenglazen waar aluminium in verwerkt was, werden deze glazen aangetast door transpiratievocht.

Sowiezo het meekleuren van glas is een omkeerbare chemische reactie die mogelijk verder uit te zoeken is.

Bij brilleglazen worden verschillende samenstellingen gebruikt die mogelijk meer of minder gevoelig zijn voor chemische inwerking. Tegenwoordig komen glazen brillenglazen nog maar weinig voor.

Mocht je denken "is ie soms Opticiën" , ja dat klopt.
Danku voor u reactie.

Dit helpt al redelijk goed.

Nu weet ik ongeveer naar wat ik moet zoeken :eusa_whistle:

Reageer