Springen naar inhoud

Solitonen en oscillonen

• Log in om te kunnen reageren

bartje2012

bartje2012

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 november 2009 - 17:36

Hoi ik wilde gaan experimenteren met oscillonen maar ben voornamelijk geinteresseerd in Solitonen.
Heb hierover een paar vraagjes:

Solitons are caused by a cancellation of nonlinear and dispersive effects in the medium.

Heb tot nu toe niks kunnen vinden over Solitons icm met geluidsgolven behalve nano-acoustic-pulses die schijnbaar ook solitoon zijn. ik lees wel over optische solitonen, topologische solitonen, neurologische solitonen, maar waaroom niets over akoestische solitonen, of snap ik hier iets niet goed? Kan iemand me hier iets over vertellen/uitleggen?

Ook vroeg ik me af of er recent onderzoek te lezen is over solitonen in de neurologie als signaalgeleider tussen neuronen, had wel een paar persberichten erover gevonden maar verder niks. Ben namelijk geinteresseerd of deze "theorie" al enigzins onderzocht of bevestigd is.

verder weet ik ff niet hoe ik mijn volgende vragen moet formuleren eerst even de informatie die ik tot nu toe heb gevonden laten bezinken :eusa_whistle:

bart.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

bartje2012

bartje2012

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 november 2009 - 23:11

niemand? kan een moderator dit topic anders verplaatsen naar de main pagina van "Natuurkunde"?

TD

TD

• >5k berichten
  • 24050 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 november 2009 - 01:41

Klassiek lijkt het me inderdaad niet, het meest passend lijkt me optica & akoestiek.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures